Tilke szerint az utcai pályáké a jövő

Vágólapra másolva!
A legfoglalkoztatottabb pályatervező, Herman Tilke szükségét látja az utcai pályák építésének, hogy a rajongók testközelből élvezhessék a versenyeket. A sztártervező szerint a hipermodern külvárosi pályák helyett, a lakónegyedekbe kell vinni az F1-et.
Vágólapra másolva!

Bár korábban több utcai pálya is helyet kapott a Forma-1-es versenynaptárban, mára már csak két városi ring maradt, Monaco és Melbourne. Tilke azonban úgy gondolja, hogy csak úgy lehet felpezsdíteni az életet a Forma-1-ben, ha újabb utcai pályákat építenek, és ismertetnek meg az emberekkel.

"Szerintem manapság az a trend, hogy egyre közelebb hozzák a pályákat az emberekhez, nem pedig fordítva. Éppen ezért úgy gondolom, hogy az utcai pályák ismét előtérbe kerülnek" - mondta Tilke az Autosportnak adott interjújában. "Monte-Carlo jó példa arra, hogy micsoda fantasztikus légkör lehet egy utcai versenyen."

Tilke azonban azt is bevallotta, hogy egy utcai ring sokkal nagyobb fejtörést okoz az emberek számára leginkább logisztikai szempontból, ugyanis sokkal nehezebben bejárható, és a hely szűke miatt korlátozva vannak.

"Az utcai pályák több okból is problémásak, még akkor is, ha évek óta rendeznek ott futamokat, ahogy Monte-Carlo esetében. Mindenki ismeri Monacót, azonban mikor valami nem úgy megy, ahogy azt szeretnék, akkor máris probléma van a parkolással, és a szállással. Éppen ezen okokból kifolyólag nagyon nehéz egy új utcai pályát megnyitni. És ez a magyarázata annak, hogy az elmúlt években nem is került új utcai pálya a versenynaptárba."

"Azonban ha új területeken akar az ember utcai pályát építeni, mint például Dél-Koreában, vagy Abu-Dhabiban, akkor könnyebb lehet a dolga, mert már úgy tervezheti meg a pályát, hogy előtte megkonzultálja a jövőbeli tulajdonosokkal, hogy hol és milyen épületeket építsenek, mellyel elkerülhetők a logisztikai nehézségek."