Százmilliókba kerül a hannoveri villamosok garázsa

Vágólapra másolva!
Félmilliárd forintot kell költeni azoknak a garázsoknak az átépítésére, amelyekben éjszakánként állnak majd a hannoveri villamosok. Az első régi-új szerelvényt ma állítják forgalomba Kispesten. Közben a budapesti városatyák arról tanácskoznak, hogy kártérítéssel forduljanak-e a pénzügyi tárcához a BKV "kiszárítása" miatt.
Vágólapra másolva!

Félmilliárd forintot kell költeni azoknak a garázsoknak az átépítésére, amelyekben éjszakánként állnak majd a hannoveri villamosok. Az első régi-új szerelvényt ma állítják forgalomba Kispesten. Közben a budapesti városatyák arról tanácskoznak, hogy kártérítéssel forduljanak-e a pénzügyi tárcához a BKV "kiszárítása" miatt. A fővárosi közgyűlés pénzügyi bizottsága ma tárgyalja azt a jelentést, amely szerint 3,5 milliárd forintos kárt okozott a Pénzügyminisztérium a BKV-nak az infláció alultervezésével. A PM ugyanis rendre alacsonyabb tarifaemelést engedélyezett a BKV-nak, mint ami az infláció miatt indokolt lett volna. A városvezető koalíció frakcióvezetői kártérítési pert helyeztek kilátásba. A Pénzügyminisztérium nem nyilatkozott az ügyről.

A fővárosi közgyűlés városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke, Szálka Miklós viszont azt mondja, az önkormányzaton is számon lehetne kérni a BKV hiányát, hiszen a főváros tudatosan alultervezi a közlekedési vállalat költségvetését, és az inflációt nem követve, három éve 13,9 milliárd forint támogatást ad a BKV-nak.

Szinte a bizottsági üléssel egy időben debütál az első hannoveri villamos az 50-es villamos Határ úti végállomásánál. A jármű lefutotta az előírt 10 ezer kilométeres próbaüzemet, és mától utasokat is szállít. Szeptemberig több tucat érkezik a használt, ám teljesen felújított járműből Budapestre, és ősszel forgalomba áll a 3-as villamos vonalán, a Mexikói úti földalatti állomás és a Gubacsi út között. A többi hannoveri villamos februárig áll forgalomba az 50-es és a 62-es vonalán. Az összes hannoveri jármű a Száva kocsiszínben áll éjjelente. A garázst azonban több száz millió forintért át kell alakítani. A BKV szakigazgatóságától kapott tájékoztatás szerint az átépítés 100-200 millió forintba kerül, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke viszont félmilliárd forintra becsüli a beruházás költségeit.

A BKV villamosjármű igazgatósága úgy tájékoztatta a lapot, hogy régóta halogatott átalakításról van szó. A villamosgarázsok ugyanis nagyon leromlott állapotban vannak, legalább 4-5 kocsiszínt kell sürgősen felújítani. Szálka Miklós hangsúlyozza, hogy az átépítésre mindig szükség van, amikor új típusú járművet állítanak be egy garázsba. Szerinte a kocsiszínek amúgy is "elképesztő" állapotban vannak. Egy nemrég elkészült jelentés szerint a következő tíz évben legalább 500 milliárd forintot kellene közlekedési eszközök beszerzésére és felújítására fordítani. Ebből csak a 2-es metró renoválását 20 milliárd forintra becsülik. Jövőre várhatóan elkezdődik a felújítás. Szálka Miklós kétségesnek tartja, hogy a metró működése mellett el lehet majd végezni a munkákat.

Korábban:

Pert vesztett a főváros a hannoveri villamosok ügyében indított perben

Nagyok az ablakok, viszont kemények a székek a hannoveri villamosokon