A Deutsche Telekom leányvállalataként működő T-Online 11,2 millió előfizetőjével Európa legnagyobb internet-szolgáltatója. A társaság első negyedévi értékesítési árbevétele 31 százalékkal 366 millió euróra emelkedett a tavalyi első negyedévi 280,2 millióról - közölték csütörtökön. Az elemzői előrejelzések átlaga ennél lényegesen alacsonyabb, 345,5 millió euró volt. Ehhez a nem előfizetőkhöz kötődő bevételek, köztük a reklámbevételek, 19 százalékkal járultak hozzá.
Az előfizetők 16 százalékát adó francia, osztrák és spanyol leányvállalatok továbbra is a legnagyobb veszteségtermelők voltak, annak ellenére, hogy az egy évvel ezelőtti 36,9 millió euróról 27,2 millióra csökkent a veszteségük. A T-Online az első negyedévben 580 ezer új előfizetőt szerzett, ezen belül 142 ezret Franciaországban, Spanyolországban és Ausztriában.
A T-Online az olyan nagy európai versenytársaihoz hasonlóan, mint a Wanadoo, a Tiscali és a Terra, a szélessávú internet technológia terjesztésére és a fizetős tartalomszolgáltatások fejlesztésére összpontosítva igyekszik nagyobb nyereségességet elérni. Ennek keretében a cég több vállalkozást is útjára indított.
Ezen a héten debütált a legnagyobb német bulvárlap, a Bild új honlapja, márciusban pedig filmeket, zeneszámokat és online játékokat kínáló szélessávú portált helyezett üzembe. A T-Online tervei szerint az ilyen szélessávú technológián alapuló szolgáltatások termelik majd meg bevételének 30 százalékát már 2004-ben.
A T-Online részvényeinek árfolyama csütörtök reggel 10,58 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 2,03 százalékkal drágább a szerdai, 10,37 eurós zárónál. Ebben a hónapban eddig 11,75 és 9,20 euró, ötvenkét héten belül pedig 15,99 euró és 4,85 euró között változott a papírok értéke.
(MTI)
Ajánlat: