Lapkiadók perlik a Gatort

Vágólapra másolva!
Online kiadók egy csoportja a múlt hét folyamán perbe fogta a Gator internetes hirdetőcéget, mivel állításuk szerint az engedélyük nélkül jeleníti meg pop-up reklámjait weboldalaikon.
Vágólapra másolva!

Afelperesek- többek között a The Washington Post, a The New York Times, és a The Wall Street Journal - azt állítják, hogy weboldalaikon a Gator engedély nélkül ún. pop-up, azaz új ablakban felnyíló hirdetéseket helyezett el, amely sérti a kiadók szerzői jogait, továbbá jogosulatlan nyereséget termel az utóbbi cég számára.

Noha a Gator eWallet nevű alkalmazása elméletileg az internetezést hivatott segíteni azáltal, hogy kérdőívek kitöltésekor használatos adatokat és jelszavakat jegyez meg, telepítésekor egy OfferCompanion nevet viselő különálló program is a felhasználó gépére kerül. Ez utóbbi alkalmazás az adott felhasználó internetezési szokásait monitorozza, és ezek alapján célzott pop-up reklámokkal bombázza a mit sem sejtő szörfözőt. A felperesek úgy vélik, ez az alkalmazás nem más, mint egy webes parazita, amely a konkurens honlapok mellett felugró reklámablakokat jelenít meg, amelyek a felhasználó számára úgy látszanak, mintha az adott weboldalhoz tartoznának (noha valójában nem is lenne ott reklám). Számos esetben előfordult, hogy egy adott oldal mellett megjelenő hirdetés éppen egy hasonló profilú konkurens site-ot reklámozott, ami nyilvánvalóan nem túl kedvező a tartalomszolgáltatók számára.

A kaliforniai székhelyű Gator cég egy online hirdetési hálózatot működtet, melynek közlése szerint 400 ügyfele, és 22 millió aktív felhasználója van. A Gator reklámprogramja egyébként számos ingyenes, vagy shareware program - játékok, fájlcserélő alkalmazások - installálása esetén is felkerülhet a számítógépre.

Korábban:

Ad-aware 5: kémgyilkos Windows alá