Vágólapra másolva!

Újabb Forma-1-es változások 2005-től

A 2005-ös szezonban lépnek életbe azok a változások, amelyek eredetileg már a következő idényben bevezetésre kerültek volna: így legkorábban három év múlva lehet újra slick gumikat használni, s akkor tűnnek el az autókból a rajtot segítő elektronikus rendszerek.

A londoni tanácskozáson számos ötlet került szóba, de végül abban egyeztek meg a résztvevők, hogy az eddig ismertté vált módosítási elképzelések után újabbak már ne befolyásolják a 2003-as világbajnokságot.

Bernie Ecclestone, a sportág első számú irányítója azt szerette volna, ha 1997 után a következő szezonban újra lehetne mintázat nélküli, úgynevezett slick gumikat használni, de ez leghamarabb 2005-ben valósulhat meg. Abban az idényben valószínűleg már nem használhatják majd a pilóták a rajtot segítő elektronikus rendszert, amely tavaly óta "látható" a GP-ken. A tervek szerint 2005-től megváltozik a futamok régóta állandó műsora is.

Az Arrows nem nyugszik bele a kizárásba/sport/f-1/20021203azarrows.htmlMegfosztaná hatalmától Ecclestone-t a Ferrari/sport/f-1/20021202megfosztana.htmlTavasztól építik a török F1-es pályát/sport/f-1/20021127tavasztol.htmlA Forma-1 reformjárólhttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=48061

A Nemzetközi Automobil Szövetség vezérkara október 28-án döntött úgy, hogy jövőre átalakul a pontrendszer a Forma-1-ben: az eddigi hat helyett a legjobb nyolc versenyző kap pontot, s módosítják az időmérő edzés rendszerét. A győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik majd, s még a nyolcadiknak is jár egy. A Forma-1 52 éves történetében ötödször (legutóbb 1991-ben volt erre példa) kerül sor a pontrendszer megreformálására.

Változtatás lesz az időmérő edzés lebonyolításában is: az eddigi egy helyett, két kvalifikációt terveznek. Az autók pénteken és szombaton egy-egy mért kört teljesítenek, s egyszerre csak egy kocsi tartózkodhat a pályán. A pénteki időmérőn a világbajnoki pontverseny sorrendjében követik egymást a pilóták, majd szombaton a pénteki utolsó indul elsőnek, s a leggyorsabb zárja a sort. A vasárnapi rajtsorrendről csak a 2. napi idők határoznak.

Jövőre a boxutcából nem utasíthatják egyik versenyzőt sem arra, hogy elengedje a csapattársát: idén az Osztrák Nagydíjon a ferraris Rubens Barrichellónak kellet átadnia az első helyet a későbbi világbajnok Michael Schumachernek, s ez hatalmas botrányt okozott.

A változásokat a FIA tanácsának kell jóváhagynia december 13-án sorra kerülő ülésén.