Gyengén vagy egyáltalán nem fűtenek a BKV egyes járatain, ezért sokan panaszkodnak arra, hogy fáznak utazás közben - írja a Népszabadság. A közlekedési társaság arra hivatkozik, hogy a kintinél csak két-három fokkal kell, hogy melegebb legyen a járatokon, ezt a különbséget az emberek a szélvédett helyen lényegesen nagyobbnak érzik, és ez az a hőmérsékleti határ, ahol még nem melegszik rá az utasra a kabát - áll a hivatalos indoklásban.
A fővárosban közlekedő nyolcszáznál több villamosnak valamivel több, mint a felét - 320 Tátra, 30 felújított Ganz-csuklós, 20 korszerűsített UV, 76 hannoveri szerelvény - lehet fűteni. A régi UV-típusok selejtezését megkezdte a BKV, és a Nagykörútra tervezett új kocsik forgalomba állítása után végleg kivonja a forgalomból, felújítására ezért már nem költenek, fűtőberendezést sem szerelnek be.
A csaknem másfél ezer fővárosi busz többségét a motorban keletkező hulladék hővel fűtik. A korszerű, hatvanöt darab IK-412-es típusban a motortól független gázolaj-tüzelésű vízmelegítő készülék is van.