Ne tűrd a bürokráciát!

Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

Szabad Ifjúság:


Halló, itt a 330-759


Bizonyára neked is sok gondot-bajt, kellemetlen percet okozott a bürokrácia.

Rajtad is múlik: ne tűrd a bürokráciát!

Segítsd elő az egyszerű és gyors ügyintézést. 330-759

A Szabad Ifjúság-nak ezen a telefonszámán várjuk észrevételeidet, bírálatodat, javaslataidat. Szólj, ha felesleges kacskaringókat látsz az ügyintézésben, ha akták és pecsétek halmaza fedi el a lényeget, ha lélektelen bánásmóddal találkozol. Szólj, ha bonyolult a munkamenet, ha nem segíti, hanem hátramozdítja munkádat. Amit ma megtehetsz - te se halaszd holnapra. Várjuk egyszerűsítési javalataidat.

Figyeld új rovatunkat: "Halló, itt a 330-759" Amelyben sorozatosan beszámolunk majd a beérkező javaslatokról, panaszokról, bírálatokról.

Minden hétköznap - szombat kivételével - délután 3 és 7 óra között telefonügyelet! Tárcsázd a 330-759-et!
Minden kedden és pénteken 5 és 7 óra között fogadóóra (VIII. Rökk Szilárd u. 6.)

Vidéki olvasóinkat kérjük, ilyen tartalmú leveleiket Budapest, Keleti posta, Pf. 46. címre küldjék, s jelezzék a borítékon: 330-759.

Várjuk olvasóink, a DISZ-szervezetek telefonhívásait, leveleit. A javaslatokat eljuttatjuk a Minisztertanácshoz, hogy a vasárnap megjelent egyszerűsítési határozat végrehajtásánál a helyes észrevételeket szintén vegyék figyelembe.

Napirenden: a KÖZÉRT

Csak nyolcvan fillér?


Több! Bosszúság!


A HEGYILEVEGŐ nagy hatással van az ember étvágyára, s épp ezért senki nem veheti rossznéven Tihanyi Tibortól, hogy néhány nappal ezelőtt betért a szabadsághegyi Rege út 8. szám alatti Közértbe tízórait vásárolni. Tíz deka sajtot és negyed kiló kenyeret kért, a felszolgáló gyorsan meg is mérte, olyannyira, hogy meg se várta míg a mérleg skálája nyugalmi állapotba ér, s már adta is a blokkot: 4,80 forint.


Tihanyi Tibor pontos ember lévén, fizetett, aztán kérte, mérjék meg még egyszer az árut. S csodák-csodája, uganaz a mérleg 8,5 deka sajtot és 18 deka kenyeret mutatott. Ugyan ki ne háborodna fel ezen? S ki ne kérné ilyen esetben a panaszkönyvet? Tihanyi Tibor is ezt tette. Ám a boltvezető kiabálni kezdett: "mit képzel, miért van az a panaszkönyv? Azt hiszi, csak azért, hogy minket molesztáljon? Mit gondol, miből jön be nekem annak a láda salátának az ára, amit a múlt héten elloptak? (Hát ez csakugyan logikus, valahonnét csak elő kell keríteni a pénzt.)


HIÁBA VOLT a nagy kiabálás, Tihanyi Tibor mégis beírta az esetet a panaszkönyvbe, s kérte, fizessék vissza a különbözetet. Nolcvan fillért azonnal vissza is adtak, s a boltvezető a következőképpen búcsúzott a vásárlótól: "Remélem, többé nem találkozünk!" (Nyilván: udvariassági versenyben vannak!?)


Tihanyi Tibor rövid választ kapott a XII. kerületi Közért-központtól, amelyben válaszoltak a panaszkönyvben tett észrevételére: "az elvtárs biztosan oldalról nézte a mérleget, s így láthatta kevesebbnek az áru súlyát."


TEHÁT tévedett Tihanyi Tibor? Nem hinnénk, mert akkor érthetetlen most már, hogy az a boltvezető, aki egy láda ellopott saláta árán búsong a vevő előtt, miért adta vissza a súlykülönbözetért a 80 fillért?


Miért nincs sült szalonna

Ernst Éva egyetemi hallgató beszél. - Kérem, szeretném bejelenteni, hogy az árleszállítás után eltűnt a Móricz Zsigmond körtéri Közértből a 3,86-os sültszalonna. Ezt nem lehet azóta sem kapni, viszont "megjelent" 4,70-ért a sültcsászárhús. Nagyon furcsa, mert úgy tűnik, mintha készakarva felemelnék az árakat.


Azonnal utánanéztünk, mi az oka.


- Halló itt 330-759, kérjük a boltvezető elvtársat!
- Én a 11/415-ös KÖZÉRT helyettes vezetője vagyok, Havasi Mihályné.
- Miért nincs sültszalonna?
- Éppen ma kérdezte a központ, hogy mennyit rendelünk, ötven kilót kértünk, most már rövidesen ismét kapható lesz. Mi csak akkor rendelhetünk, ha a központ szól...

Kedves Közért központ! A vásárlókkal együtt a 330-759 kéri, hogy küldjenek sürgősen 3,86-os sülstszalonnát, de ne csak a Móricz Zsigmond körtéri, hanem a többi Közért-be is...