Gyengülőben az amerikai turizmus

Vágólapra másolva!
A világ top 5 célállomásai között szereplő Egyesült Államokban sürgős intézkedéseket szorgalmaznának a szakemberek, ellenkező esetben további drasztikus csökkenésekre számíthatnak a turistaérkezések számában, ami a 2016-os Olimpiai Játékok szervezési jogáért pályázó Chicago vendégszámára hatna kedvezőtlenül.
Vágólapra másolva!

A visszaesés első jelei körülbelül hat éve kezdődtek, ami körülbelül évi 130 milliárd dollár kiesést eredményezett az amerikai turizmusban- mondta a minap Roger Dow az amerikai Travel Industry Association vezetője, aki főleg a bonyolult és időigényes vízumszerzésben látja a probléma gyökerét. Felszólalásában kitért arra is, hogy tudnak olyan országokról, ahol a turistavízum megszerzéséhez közel 90 napot kell várnia az utazóknak. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a nemzetközi sajtó sokszor kritikus hangon tudósít a határátkelő helyek és a repterek zűrzavaráról, a belépéskor tapasztalható órákon át tartó vizsgálatokról, a tétlen várakozásról, a barátságtalan modorról, és a negatív megkülönböztetésről - mondta Dow.

Igaz, Kanadából és Mexikóból az elmúlt években megnőtt a turistaérkezések száma, ám ezek a turisták alig 900 dollárt költenek fejenként, míg az európai társaik ennek négyszeresét, vagyis mintegy 4000 dollárt hagynak ott egy-egy utazás alkalmával.

A turistaérkezések száma főleg a kisebb, korábban igen látogatott városok esetében mutat nagy visszaesést, de egyes nagyvárosok-mint például Miami- iránt is egyre gyérebb az érdeklődés. Egyedül New York tartja magát, ahol a tavalyi évben minden eddiginél több, közel 43 millió turista érkezett. Ez azonban mit sem segít Amerika utazási piacán.

Szakemberek szerint New Yorknak érdemes lenne összedolgozni más államok, mint Tennessee, Lousianna, Kentucky, vagy Texas turisztikai hivatalaival, ugyanis míg New York összeroskad a látogatók súlya alatt, addig a természeti szépségeiről és tradicionális whisky desztilláló üzemeiről híres Mississippi völgye vagy a belső államok, alig, vagy egyre kevésbé kerülnek az érdeklődés középpontjába. Ugyanígy kooperációt sürgetnek a szakemberek a szállodák a légitársaságok között is.

Az Egyesült Államok turizmusának további sikereihez csakis egy kedvezőbb vízumpolitika és nem utolsó sorban egy sikeres és ismétlődő kampány segíthetne.

Míg Görögország évente 150 millió dollárt, Ausztrália 120 millió dollárt, Anglia és Mexikó, közel 60 millió dollárt költ évente promócióra, addig az Egyesült Államok semmit.

A tervek szerint, egyelőre csak a vízumdíjak megemelése nyújthatna némi forrást promóciós célokra, ami félmegoldás lenne, hiszen pont a bonyolult és időigényes vízumrendszer a fejlődés gátja, ami egyes vélemények szerint még a 2016-os ötkarikás játékok szervezési jogáért pályázó Chicago vendégszámát is negatívan befolyásolhatja.