Keveset költenek a vállalatok marketingre

Vágólapra másolva!
A vállalatok 40 százalékának nincs önálló marketing-szakterülete, s ennek okaként leginkább a költségek és a megfelelő szakemberek hiányát jelölték meg a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) megbízásából készített felmérés válaszadói.
Vágólapra másolva!

A kutatás megmutatta, hogy a marketing szerepe az elmúlt években folyamatosan nőtt, ugyanakkor ezt nem minden esetben követte a szervezeti struktúrába való megfelelő illesztés. A megkérdezett vállalatok mindössze 40 százalékánál volt meghatározó szerepe a marketingnek a cégek stratégiai döntéshozatali folyamatában - írja a Napi Gazdaság.

Szerencsésnek tekinthető ugyanakkor, hogy a cégek kétharmadánál, ahol rendelkeznek ilyen feladatokat ellátó szakterülettel, ott a funkció közvetlenül a felső vezető/felső vezetés irányítása alá tartozik. A cégek éves árbevételüknek átlagosan mindössze három százalékát költik a piacra jutás és/vagy piaci jelenléttel kapcsolatos tevékenységekre - ismertette a kutatás eredményeit Kozák Ákos az MMSZ nemrég megválasztott elnöke, aki azt is kiemelte, hogy a marketing értelmezése ma a szakmabeliek számára sem egyértelmű. Sokan a marketingkommunikációt (reklám, eladáshelyi ösztönzés, direkt marketing) tekintik ide tartozónak, holott a marketing egy vállalatvezetési szemlélet és eszköz, mely a termékfejlesztésen, árazási politikán, pozicionáláson, kommunikáción és fogyasztói kutatásokon keresztül biztosítja, hogy az adott termelő vagy szolgáltató vállalat sikeresen tudjon piacra lépni, ott megmaradni és hosszú távon jelen lenni.

Simon András, az MMSZ alelnöke azt hangsúlyozta, hogy a felmérés szerint a szövetség ismertsége 87 százalékos és a megkérdezettek fele szerint magas presztízsnek is örvend, de az új vezetés tervei között szerepel az MMSZ újrapozicionálása, ami külső megjelenésünkben látható lesz. Azt is szeretnék, ha a szövetség néhány éven belül a marketingszakma mértékadó integráló szervezetévé válna - áll a Napi Gazdaság hasábjain.

Magyar Marketing Szövetség felmérése közel 100 hazai vállalat marketingvezetőit, szakembereit kérdezte meg a marketingtevékenységgel kapcsolatban A Magyar Marketing Szövetség megbízásából készített felmérés közel 100 hazai vállalatot és azok marketingvezetőit, szakembereit kérdezte meg a marketingtevékenységgel kapcsolatban. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze, hol helyezkedik el a vállalati irányítási rendszerben a marketing, milyen szerepe van a cég működésében és milyen attitűdöket társítanak hozzá a szervezeten belül - írja a Napi Gazdaság.