Első finnországi győzelme kapujában Loeb

Vágólapra másolva!
A pénteki versenynap után élen álló Loeb növelni tudta előnyét Hirvonen előtt, így már csak a három vasárnapi gyorsasági választja el első finn diadalától. A további helyezésekért továbbra is nagy a tolakodás. 
Vágólapra másolva!

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Hirvonen mindent megpróbált, de egyelőre nem tudta befogni Loeböt


Péntek este fogadkozott Hirvonen, hogy szombat reggel behozza 14 másodperces hátrányát a versenyben vezető riválisával szemben, ennek megfelelően az első szakaszon ebből hármat le is dolgozott. Természetesen ők ketten voltak a leggyorsabbak, harmadiknak Atkinson érkezett. Az összetett-beli harmadik hely azonban gazdát cserélt a két Stobart Ford pilóta között, Galli megelőzte a kicsit álmosan kezdő idősebbik Solberget. Gardemeister Suzukiját egy műszaki gond lassította, csak a hagyományos váltókarral tudta kiválasztani a megfelelő fokozatot, s ez a szükségesnél több időt és fáradságot követelt.

A következő két szakaszon aztán vissza is kapta a kölcsönt Hirvonen, aki az út menti sziklák miatt óvatoskodott kicsit. Loeb így újfent növelni tudta előnyét, a többiek ekkor már másfél perc hátránnyal követték őket. A harmadik helyért továbbra is Galli, H. Solberg és Sordo küzdött, mögöttük pedig szép csendben jött fel a két Subaru, különösen Atkinson futott egyre jobb időket, annak ellenére, hogy az autó beállításain nemhogy péntekhez, de még a teszthez képest sem változtattak semmit.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Atkinson kezd tegeződni az új Subaru WRC-vel, szombati menetelése az ideiglenes harmadik helyhez volt elég


Szervizelés után ismét Hirvonen csípett el egy szakaszgyőzelmet. A célban ő és Loeb is elmondták, hogy egy kicsit sem spóroltak, olyan gyorsan mentek, ahogy csak tudtak, sokszor már az ésszerű kockázatvállalás határait súrolva. Egymással így sem nagyon bírtak, felváltva nyerték a gyorsaságikat, de a finn sehogy sem tudott közelebb kerülni a franciához. Galli a harmadik helyről búcsúzott, az út melletti árokba csúszott kocsijával, amely annyira megsérült, hogy az olasznak a vasárnapi folytatásról is le kellett mondania. Dobogós pozícióját Sordo örökölte, aki nem lehetett túl nyugodt, hiszen Henning Solberg és Atkinson is a nyakán lihegtek. A privát Focus WRC-vel induló helyi Rantanen a hetedik helyen állt ekkor, megelőzve az egyetlen épen maradt Suzuki WRC-t - Andersson ugyanis kicsúszott a fák közé, ugyanott, ahol Galli. A PWRC mezőnyének éllovasát is ugyanott érte el a végzet, Juha Salo szintén abban a kanyarban borult fel Evo IX-es Mitsubishijével.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Hiába állt már a dobogón Galli, fejtetőn végezte, és kiesett


A nap záró szakaszain a helyzet elöl változatlan volt: a bajnokságot is vezető két pilóta mintha más kategóriában versenyezne, úgy húztak el a mezőnytől. Az, hogy Loeb végül növelni tudta előnyét, annak köszönhető, hogy egész nap hibátlanul ment a citroënes, no meg hogy Hirvonen Fordjában a rajtautomatika rakoncátlankodott az utolsó két gyorsaságin. Atkinson egész napi szívós munkáját viszont siker koronázta, harmadik helyen kezdheti majd a vasárnapot. Nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja tartani, mivel Sordo mindössze egy másodperces hátránnyal követi őt. Henning Solberg - többek közt egy korai rajt miatt beszedett tíz másodperces büntetés miatt - csak az ötödik, öccse, Petter pedig a hatodik. A 2003-as világbajnok reménytelen küzdelmet folytat az új Imprezával, sehogy sem találja a megfelelő beállításokat. Még mindig hetedik a meglepetésember, Rantanen, aki itt a korábbi években N-es Hondával verte a S1600-os autókat, és túlságosan nincs is veszélyben a két pontot érő helye, hiszen Gardemeister másfél perc hátránnyal követi.

Salo kiesése után Hänninen áll a PWRC kategória élén, megnyugtató előnnyel vetélytársai előtt. JWRC-ben a péntekihez hasonlóan egész nap szoros csata folyt, a cseh Prokop várhatja a legkedvezőbb helyről a folytatást.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Egyelőre úgy tűnik, Loeb hazai pályán is legyőzi a finneket. Régi álma teljesülne ezzel


Vasárnap mindössze három szakasz vár a mezőnyre, negyven versenykilométerrel. Ennyi áll Hirvonen rendelkezésére, hogy elkapja Loeböt, s tisztában van vele, hogy a világbajnoki cím sorsának szempontjából is sorsdöntő lehet, sikerül-e. Ha nem, nagy bajban lesz, hiszen akkor Loeb hátránya egy pontra olvadna összetettben, és a következő futam a német, ahol őt még soha, senki nem tudta legyőzni. A rali azonban többek között attól szép, hogy bármi megtörténhet benne, így különösen izgalmas zárónap várható Finnországban.


A verseny állása a második nap után:

1.Loeb/Elena Citroën 2:33:43,5
2.Hirvonen/Lehtinen Ford + 0:18,2
3.Atkinson/Prevot Subaru + 3:03,6
4.Sordo/Marti Citroën + 3:04,6
5.H. Solberg/Menkerud Ford + 3:31,6
6.P. Solberg/Mills Subaru + 3:58,7
7.Rantanen/Lönegren Ford + 5:55,2
8.Gardemeister/Tuominen Suzuki + 7:28,6


PWRC:

1.Hänninen/Markkula Mitsubishi 2:46:25,7
2.Flodin/Bergsten Mitsubishi + 1:55,1
3.Välimäki/Leino Mitsubishi + 3:03,7


JWRC:

1.Prokop/Tomanek Citroën 2:54:37,6
2.Sandell/Axelsson Renault + 0:48,4
3.Kosciuszko/Szczepaniak Suzuki + 1:51,2