Vágólapra másolva!
A GT3-as Porsche mindig fontos szerepet töltött be a márka életében, hiszen ez a kupás, illetve RSR versenyváltozatok alapja, éppen ezért minden évben frissül. A 2009-as GT3-asról a márciusi Genfi Autószalonon hullik le a lepel, de csak májustól lehet kapni.
Vágólapra másolva!

A Porsche már megmutatta a Genfben debütáló új 911 GT3 hivatalos fotóit, sőt szinte minden részletet elárultak az utcai versenyautóként aposztrofál modellről. Az új GT3-as ismét tovább fejlődik motorteljesítményben, a tavalyi 415-ből immár 435 lóerős lett a hathengeres boxer erőforrás. Ezt úgy érték el, hogy a 200 köbcentit felfúrtak az amúgy tavaly óta közvetlen befecskendezéses motoron, amely nem csak a maximális teljesítményre volt jótékony hatással, hanem a nyomatékleadásra is. Az új GT immár 4,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, de a 160 eléréséhez is mindössze 8,2 másodperc szükséges. A végsebessége alig változott, immár 312 km/h.

Természetesen az autó stabilitásán is próbáltak tovább javítani, hiszen ezeket az autókat a tulajdonosaik előszeretettel használják versenypályákon. Tovább fejlesztették a menetstabilizálót, ami azért szerencsére kikapcsolható. A futómű hangolása is minimálisan változhatott, mint ahogy a felnik is, hiszen már a fotókon is jól látszik, hogy központi kerékanyás szuperkönnyű felniket kapott a GT3-as. Az aerodinamika is tovább javult, a hátsó szárny is kicsit változott, így nagyobb stabilitást ígérnek nagy sebességnél. Természetesen a formailag minimális változások történtek, de az autó faráról könnyű felismerni az új modellt. Új az első Bi-Xenon fényszóró, de hátsó lámpák változása sokkal szembeötlőbb.

Forrás: PorscheForrás: Porsche
Forrás: PorscheForrás: Porsche
Forrás: PorscheForrás: Porsche


Természetesen a fékteljesítményre is odafigyeltek, pedig az előző változatokkal sem volt gond. A Porsche azonban tradicionálisan nagy hangsúlyt fektet a stabilitásra és a fékekre, ezért tovább javították a hűtést, és rendelhető a GT3 exkluzív kerámia-tárcsafék. Ősztől egy további opció a változtatható motorvezérlés, amely egyszerre javítja a mindennapi használatot és a versenypályán mutatott képességeket. Érdekes újítás még az első tengely magasság állítása, amely elsősorban mélygarázsokban jöhet jól, hiszen 30 mm-rel meg tudjuk emelni az autó orrát.

Az új GT3-as Németországban nettó 98 ezer euroért lesz kapható.