Már tavaly is sok gond volt a versennyel, amelyet lóhalálában, alig pár hét alatt kellett megszervezni, hogy pótolják a 2008-as Dakart. Akkor a legtöbb gondot a környezetvédelmi engedélyek megszerzése okozta, és az ügy utózöngéi miatt még a nyári Veszprém Rali (amelyet ugyanott tartottak) is veszélybe került.
2009-ben megrendezték a Dakart - igaz Dél-Amerikában -, de a CER megrendezését idén is tervbe vették. Tavaly Erdélybe és onnan vissza vezetett az útvonal, 2009. októberében a horvátországi Porec lett volna a cél.
A rendező cég arra való hivatkozással mondta le a futamot, hogy a lőtér gazdája, a Honvédelmi Minisztérium nem adja bérbe a területet a verseny idejére. A szelektív szakaszok nagy része az említett területen lett volna, nélkülük viszont nem lehet megrendezni a versenyt. Ezzel nemcsak a 2. CER, hanem a magyar tereprali bajnokság utolsó futama is elmarad, így a hazai pontvadászat ötfordulós lesz.
Tavaly a Hősök teréről rajtolt a mezőny
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A minisztérium döntése azért érdekes, mert az utóbbi időben igencsak belevetették magukat a sportágba: tavaly megalakult Budapesti Honvéd Sportegyesületen belül a tereprali szakosztály, egy Gepárdok névre hallgató csapattal. A kiválasztottakat és autójukat a Palik Racing Team készíti fel, és a tervek szerint a 2010-es Dakaron részt vesznek a katonák is.Könnyen lehet, hogy az aktuális gazdasági nehézségek miatt változik majd ez a terv is, a 2009-es kecskeméti repülőnapot már le is mondták emiatt.