A Lufthansa már korábban megszerezte az osztrák ÖIAG állami holding AUA-ban lévő tulajdoni részét, 41,6 százalékot, és most az osztrák légitársaság feletti - már decemberben bejelentett - teljes ellenőrzés megszerzésére tett lépést. Az ajánlat lejárati ideje előtt a Lufthansa legkevesebb 75 százalékos szavazati jogot biztosító AUA-részvényre tehet szert.
A német légitársaság azt is ajánlata feltételéül szabta, hogy az AUA számára tervezett 500 millió eurós osztrák állami segítséget az Európai Unió bizottsága jóváhagyja.
A szakértők szerint a közelmúlt fejleményei kérdésessé teszik az üzletet. Az AUA a múlt héten jelentette be, hogy működési vesztesége tavaly és idén januárban már elérte a 264 millió euróra becsült részvénypiaci értéke felét. Korábban a légitársaság a 2008 évi veszteségét 100-125 millió euróra becsülte. Az EU bizottság e hónap elején pedig megkérdőjelezte, hogy a Lufthansa korrekt árat fizetett-e az osztrák kormányzati tulajdonrész megszerzéséért, továbbá, hogy a vételi üzlet kellőképpen átlátható-e. A Lufthansa mindezek ellenére közölte: kitart ajánlata mellett.
Az EU bizottság az ügyben vizsgálatot is indított február elején, egyebek között azért, mert az osztrák vagyonkezelő jelképes összeget, részvényenként egy eurócentet kapott a papírokért. A Lufthansa átvállalta ugyanakkor az AUA utóbbi években felhalmozott mintegy egymilliárd eurós tartozásának a felét.
Az AUA papírjai 0,41 euróval, vagyis 11,9 százalékkal 3,87 euróra emelkedtek a Lufthansa pénteki bejelentése urán, míg a német légitársaság részvényei 0,23 euróval, azaz 2,6 százalékkal 8,75 euróra csökkentek. A Lufthansa évi 80 millió euróra becsüli az egyesülésből fakadó szinergiákat, és úgy véli, hogy az AUA három év alatt kijuthat a veszteségzónából.