Mobilpiaci száguldásra készül a Google

Vágólapra másolva!
A Google hétfőn bejelentette, hogy 750 millió dollárért megvásárolja az AdMob vállalatot, amely az egyik legnagyobb, mobilreklámozással foglalkozó cég. A cél felkészülni a mobilon való terjesztésre, mivel ez lehet a következő nagy pénzgyártó vállalkozás.
Vágólapra másolva!

A Google lépése, amelyben az AdMob teljes részvényállományát felvásárolja, az online reklámozás üzletének bővítését szolgálja, mivel a PC-s piac igen csak beszűkült. A Google ingyenes operációs rendszere - az Android - már eddig is szolgáltatott egyes mobilokon, mint például a Motorola Droid nevű készülékén vagy a népszerű iPhone-on.

Az AdMob kijelzőre tervezett megjelenítéseket készít reklámok számára, illetve hálózatot üzemeltet, amely segítségével a mobilról elérhető internetes tartalmakhoz fűzhető speciális hirdetőfelület.

A JP Morgan elemzője, Imran Khan szerint jelenleg mérsékelt (45-60 milliós) bevételt termel az AdMob, ami a Google-mérték szerint elenyésző. A vásárlás inkább arra jel, hogy a Google abban bízik, hogy ez a piac növekedésnek fog indulni. "Meglehetősen világos jelét adták annak, hogy a mobilpiacban látják az egyik legnagyobb lehetőséget" - vélte a UBS elemzője, Brian Pitz.

A DoubleClick és a Youtube után a harmadik legnagyobb akvizíció lesz az AdMob megvétele a Google történetében. A világ legnagyobb keresőszolgáltatója nem fedte fel, hogy mekkora jövedelmük származik mobilhirdetésből az amúgy összesen 22 milliárd dolláros (2008-as) eredményből. Ami tudható, hogy a mobilreklám piaca 30 százalékkal növekedett az idei másodikról a harmadik negyedévre - írja a Reuters.