Új információk a kéthengeres Fiat-motorról

Vágólapra másolva!
A Fiat 500-asban debütáló 0,9 literes Twin Air motorról a teljesítményadatokat már eddig is lehetett tudni, most azonban a fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását is elárulták.
Vágólapra másolva!

A 65, 85, és 105 lóerős változatokban megjelenő erőforrás a két izmosabb verziójában turbófeltöltőt is kap, az elektrohidraulikus Multiair szelepvezérlés azonban mindegyikben benne lesz. A középső, 85 lóerős variáns emissziója csupán 95 gramm szén-dioxid kilométerenként, átlagfogyasztása pedig 5,1 liter/100 km. Ez 15 százalékkal kevesebb, mint a Fiat 500 mostani alapmotorjának, a 69 lóerős 1,2-esnek, miközben a teljesítménye 25 százalékkal magasabb.

Meglehetősen kompakt építésű a Twin Air, hossza 23 százalékkal, tömege 10 százalékkal kisebb a régi 1,2-es motorénál. Olyan kicsi, hogy bőven lesz hely arra, hogy később elektromotorral összeházasítva hibriddé váljon, vagy hogy speciális metánbefecskendezőket építsenek rá, tovább csökkentve így a szén-dioxid-kibocsátását. Egyébként jelenleg nincs a világon olyan sorozatgyártású motor, melynek belső súrlódása kisebb lenne a Fiat kéthengeresénél. A motor járását kiegyenlítő tengellyel simították ki, így állítólag semmivel sem kelt több vibrációt, mint a régi négyhengeres. Júliustól lesz elérhető a 85 lóerős turbós változat a Fiat 500-asban, kevéssel később valószínűleg a többi Fiat, Lancia és Alfa Romeo kisautóban is megjelennek a kéthengeresek.


A Multiair szelepvezérlés működése