Finn-rali: Petter Solberg kezdett a legjobban

Vágólapra másolva!
A hivatalos teszttel és az első gyorsaságival megkezdődött a 60. Finn-rali. Petter Solbergnél a lélektani előny, ő volt a leggyorsabb a szuperspeciálon.
Vágólapra másolva!

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Solberg nem titkoltan futamgyőzelemre tör. A lehető legjobban kezdte a versenyt


Szokatlanul meleg időjárás fogadta a rali résztvevőit, a 35 fokos hőség nem jellemző Finnországra, még július végén sem. Csütörtök reggel a teszten nyílt alkalom a végső beállításokat elvégezni az autókon, az időket természetesen mérték és közzétették.

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Továbbra is Hirvonen a futam esélyese, egy győzelemmel újra némi remény nyílna a vb-címre


A 4,46 kilométer hosszú pályát többször is teljesíthették a versenyzők. Az időeredmények nagyon közel voltak egymáshoz, de a sorrend nagyjából a papírformát hozta. Hirvonen volt a leggyorsabb, mindössze egy tizeddel előzte meg a holtversenyben második-harmadik Latvalát ls Loeböt. Mögöttük Ogier, Sordo, és Petter Solberg végeztek. Már a tesztet is rengeteg néző látogatta meg, akik szomorúan konstatálhatták, hogy a nagy visszatérő, Juha Kankkunen még nem vette fel újra a ritmust, eléggé elmaradt az élmezőnytől.

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Östberg próbálja menteni a Subaru becsületét, akit máris hírbe hoztak a 2011-es Mini WRC projecttel


Az éles versengés késő délután kezdődött meg - persze ez relatív, hiszen este 11-kor még világos van -, a szervezők a korábbi években használt szinkronpályás különpróba helyett új helyszínt találtak a szuperspeciálnak. Egy sípályára esett a választás, amelyen először néhány ugrató közbeiktatásával fel kellett menni, majd a túloldalon le. Az érdekes és izgalmas vonalvezetésű pálya mellé több tízezer néző gyűlt össze, az eseményt a helyi televízió is élőben közvetítette.

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Magyarok a Finn-ralin: Szabóék egyelőre versenyben, minden bizonnyal pályafutásuk egyik legnagyobb élményét élik át


A "nagyok" fordított sorrendben indultak, egyre jöttek a jobbnál-jobb idők, de senki nem tudta túlszárnyalni Petter Solberg 2:33,2-es eredményét. Hirvonen egy másodperccel ment rosszabbat nála, Loeb és Latvala további hat tizeddel maradtak el tőle. Az újdonsült gyári Citroën-pilóta, Ogier az ötödik, míg a murván igazán gyors Hennig Solberg a hatodik. Az inkább a külföldiek körében népszerű Räikkönen a tizedik időt érte el, Kankkunen pedig a tizenharmadikat úgy, hogy a legjobb S2000-es autó, Ketomaa is megelőzte. A magyar csapat is teljesítette a távot, a Szabó/Szabó páros a 98 célba érő kettős közül a 67. időt érte el.

Pénteken igen hosszú nap vár a mezőnyre, hajnaltól késő estig tart a program, tíz gyorsaságit teljesítenek a versenyzők.

A verseny állása az első gyorsasági után:

1.

P. Solberg/Patterson

Citroën C4 WRC

2:33,2

2.

Hirvonen/Lehtinen

Ford Focus RS WRC

+1,0

3.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

+1,6

4.

Latvala/Anttila

Ford Focus RS WRC

+1,6

5.

Ogier/Ingrassia

Citroën C4 WRC

+3,2

6.

H. Solberg/Minor

Ford Focus RS WRC

+3,2

7.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

+3,8

8.

Wilson/Martin

Ford Focus RS WRC

+5,4

9.

Östberg/Andersson

Subaru Impreza WRC

+5,4

10.

Räikkönen/Lindström

Citroën C4 WRC

+6,4

67.

Szabó/Szabó

Mitsubishi Lancer Evo IX

+35,7