Következő mérkőzések
Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Vágólapra másolva!
Paul Hembery emlékeztetett rá, hogy az előző két év elején is sok panasz érkezett a Forma-1-es gumikra a csapatok részéről, de utána lényegében megszűntek a kritikák, ezért a mostani bírálatok miatt sem igazán aggódik. Malajziában autónként három-négy bokszkiállásra számítanak a futamon.

Felforgatta a Forma-1-es csapatok életét a Pirelli 2011-es visszatérése a bajnokságba. A sportág új gumiszállítója azt a feladatot kapta, hogy kevésbé tartós gumikat készítsen, mivel így a korábbinál változatosabbak lehetnek a csapatok versenystratégiai, s így izgalmasabbak lehetnek a futamok is.

2011 első nagydíjain valóban nagy volt az autókon a gumikopás, a Török Nagydíjon például száraz körülmények között új csúcs született az egy futamon végrehajtott bokszkiállások számát tekintve. 2012-ben eleinte főleg az abroncsok viselkedésének kiismerése, valamint azok szűk üzemi tartománya okozott problémát a csapatoknak, és ez vezetett sok kerékcseréhez.

Az idei szezon kezdetén ismét meggyűlt a mérnökök és a pilóták baja a Pirelli új keverékeivel. Az Ausztrál Nagydíjat csak kevesen tudták két kerékcserével teljesíteni, és az ily módon győzelmet arató Kimi Räikkönen sikeres taktikájának hátterét sok riválisa nem is értette. Ezen a hétvégén, Malajziában újra erőteljes a gumikopás, a pénteki edzésnapon néhány kör után cafatokban váltak le a gumikról a darabok. A Red Bull párosa ki is fakadt az abroncsok túlzott jelentősége miatt.

Forrás: AFP

A beszállító sportigazgatója ugyanakkor arra számít, hogy 2011-hez és 2012-höz hasonlóan idővel 2013-ban is kiigazodnak a csapatok az eleinte kritizált gumikon. "Felidézhetjük a nyilatkozatokat az előző két szezonból, az első három versenyen mindig ugyanerről szóltak. Az év kezdetén van egy ilyen időszak, de hat-nyolc futam után minden megváltozik" - mondta Paul Hembery az Autosportnak.

"Az év elején, amikor mindenki próbálja kitapogatni, hogy hol áll, illetve megpróbálja maximalizálni az autó és a gumik teljesítményét, általában ilyen megjegyzéseket lehet hallani. De később már nem, miután a csapatok hozzászoknak a helyzethez."

A malajziai pálya a szezon második legkeményebb oldalterhelését adja a gumiknak, csak a barcelonai előzi meg ebből a szempontból. A Pirelli kivitelezhetetlennek érzi a kétkiállásos stratégiát, autónként három kerékcserére számítanak (ha nem esik az eső). Más csapatok azonban azt sem tartják kizártnak, hogy egy versenyzőinek négyszer is be kell majd mennie új abroncsokért.

A Ferrari technikai igazgatója például elmondta, nem tudja, hogy a kettő és három, vagy a három és négy bokszkiállás határán mozognak-e. "Még meg kell néznünk az adatokat, hogy ezt kiderítsük" - közölte Pat Fry a hivatalos pénteki sajtótájékoztatón.

Még a gumikímélés terén általában hatékony Lotus csapat technikai igazgatója sem számít sikeres kétkiállásos futamra. "Ehhez elég nagy bátorság kellene" - mondta James Allison. "Ezen a pályán általában eggyel több bokszkiállásra van szükség, mint Melbourne-ben."

Mindent egy helyen az Eb-ről