A Red Bull már 2011 végén, a Ferrarival együtt kilépett a Forma-1-es csapatok érdekvédelmi szervezetéből, a FOTA-ból, jórészt éppen azért, mert nem értett egyet az önkéntes költségkorlátozási egyezmény (RRA) feltételeivel. Habár akkor leszögezték, hogy továbbra is elkötelezettek a kiadások csökkentése mellett, azóta többször túlköltekezéssel vádolták őket.
A költségplafon ötlete még mindig napirenden van, de a Red Bull főnöke, Christian Horner az Autosportnak azt mondta, szinte lehetetlen lenne betartatni, ezért inkább stabil szabályokkal kellene kordában tartani a csapatok büdzséjét.
"Egy költségkorlátozási egyezmény alapvetően elhibázott az egyes cégek eltérő felépítése miatt: a Ferrari teljesen más módon működik, mint mondjuk a Mercedes, a McLaren vagy a Red Bull" - mutatott rá. "Ezért a legjobb módszer az, hogy nem változtatunk a szabályokon."
"Jövőre például a Sauber költségvetésére az új hajtáslánc bevezetése lesz a legnagyobb hatással, ezért a kiadásokat a leghatékonyabban stabil, egyértelmű és tömören megfogalmazott technikai és sportszabályzat révén lehetne csökkenteni."
Horner szerint ugyanakkor az F1-nek a gazdasági helyzet ellenére sem kell különösebben aggódnia a jövője miatt. "Az értékét a nemzetközi közönség adja, amelyhez elér, márpedig az olimpia után egy szezonra vetítve az F1 a második legnagyobb globális sport" - mondta.