School Food Plan címen olvasható az angol oktatási miniszter támogatásával készült tanulmány, amelynek rögtön a legelején összefoglalják a szerzők -Henry Dimbleby és John Vincent- a lényeget, hogy az élelmiszereink alapanyagának termesztése, megfőzése és a helyes táplálkozás öröme milyen fontos, hiszen ez, és ennek megtanulása szorosan összefügg a gyermekek teljesítményével és egy nép egészségével.
A főzés már most is az alsó tagozatos általános iskolai tanrend része, de az SFP egészen 14 éves korig biztosítaná a főzésórákat a tanulóknak, megtanítaná nekik, honnan és hogyan kerülnek az alapanyagok az asztalra, mindezt iskolai kertészeteken és az ezekhez kapcsolódó minifarmokon keresztül, a szülők bevonásával tenné.
A Guardian SFP-ről írt cikkében megismerhetjük Janet Parkinsont, a York közeli Howarth igazgatónőjét, aki a táplálkozást, és a növénytermesztést állította iskolájának központi témájává. Itt a gyerekek a főzésórákon nem cuki sütiket sütnek, hanem kuszkuszt és zöldségkebapot, és ezek a tevékenységek bevonzottak más tudományágakat is. A szokatlannak hangzó ötlet bejött, a szülők is bevonódtak a gyerekek tevékenységébe és az tanulók teljesítménye látványosan megnövekedett. (3 év alatt a SAT értékelési rendszerében az alsó 5%-ból a felső ötbe kerültek)
A School Food Plan weboldala egy gasztronómiára fogékony, étkezésére igényes olvasó számára maga a Nyilvánvaló Kapitány Paradicsom. Tanítsuk meg gyerekeinknek az iskolában, hogyan nő a répa és a nyuszi, hogyan kell olyan ételeket főzni, amelyektől szépek, egészségesek és erősek leszünk, mindezt együtt a családdal és a barátainkkal. Annyira egyszerű és magától értetődő az egész, hogy működnie kell, és nem csak egy szép új világban, ahol nincs csipsz, nincsenek tartósítószerek, készételek és antibiotikumot és gmo-szóját reggeliző csirkék, hanem akár 2013-ban is érdemes belefogni.
A program bevezetésére 140 millió fontot szánnak, ami a helytelen táplálkozás következtében kialakuló egészségügyi panaszok kezelésére költött összegek töredéke.
Viszont a Guardian cikk szerzője is rámutat arra, ami éttermi gyerekmenükről szóló riportunkból is kiderült, amíg a szülők nem állnak oda sütni-főzni a gyerekekkel, a központi és iskolai erőfeszítés kevés lesz.