Nem sokat vacakol a luxusautó-gyártás egyik legjobbjának számító Porsche, a német vállalat ugyanis elhatározta, 2020-ra újabb 20 országban veti meg a lábát, folytatva ezzel terjeszkedését. A 82 éves vállalat, ráadásul nem is akárhová, egészen pontosan Észak-Afrikába menne a milliós profitokért, így könnyedén elképzelhető, hogy pár év múlva már a líbiai utakon is könnyedén furikázhatnak az ottani lakosok, miután egy közeli kereskedőtől megvásárolják álmaik autóját.
Persze a Porschénak jó oka lehet arra, hogy növelje jelenlétét az érintett országokban, a menedzsment ugyanis már most hangoztatja, a változások miatt 2015-2016 környékére szeretnék elérni az évi 200 ezres eladási mennyiséget.
Ezzel együtt ebben a növekvő kínai értékesítés is szerepet játszhat, az első kilenc hónapban például csak a 911-esek eladása 15 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. Nem is csoda, hogy a német vállalat folyamatosan növeli hivatalos kereskedőinek számát az országban, ami a következő három évben a jelenlegi 57-ről vélhetően 100 közelébe emelkedik majd.
A kedvező értékesítési adatoknak, és a globális autópiac erősödésének hála a profit sem marad el a német cégnél, aminek a közel 50 százalékos tulajdonos, a Volkswagen is örülhet. 2012-ben egyébként a Porsche a teljes Volkswagen csoport egyik legjobbja volt, az 5,8 milliárd eurós csoportszintű nyereségből 1,3 milliárdot adott a Ferdinand Porsche által alapított társaság, nála pedig többet csak az Audinak köszönhet a VW.
Tudta-e? Bár a Porschét sokan azonosítják a gyorsasággal és csillogással, a vállalat igen változatos utat járt be az elmúlt 80 évben. A céget még 1931-ben alapította Ferdinand Porsche, ami a második világháború idején még a Tigris tankok építésére vonatkozóan is adott be terveket, majd alig két évtizeddel később már a Forma 1-ben is szerepelt. Az 1961-es szezonban a konstruktőrök között harmadik helyet ért el a Porsche, a valaha volt legjobb eredményét. |
A menedzsment ugyanakkor nemcsak a következő 5-6 évre, hanem 2014-re vonatkozóan is optimista, a Macan és 918 Spyder modellek segítségével ugyanis tovább növekedhet a gyártó nyeresége. Ugyanakkor azért érdemes figyelembe venni azt is, hogy az észak-afrikai térség vásárlóereje nem számít annyira erősnek, így nem lennénk meglepve, ha az itt értékesíteni kívánt autókat valamivel alacsonyabb haszonkulccsal próbálná meg eladni a társaság.