- A vállalat a várt 1,08 milliárd dolláros bevételnél magasabb, 1,09 milliárd dollárról számolt be az első negyedévben, miközben az egy részvényre jutó profit 38 cent lett a várt 37 centtel szemben.
- A bázishoz képest a bevétel 2 százalékkal került feljebb, amiben a főszerepet a hirdetési szolgáltatások bővülése játszotta. Elsőre nem tűnik nagynak a plusz, de a vezérigazgató szerint nagyon fontos ez a negyedév olyan tekintetben, hogy az alaptevékenységükben sikerült legalább megállítani a bevételek csökkenését.
- A jövőt illetően is a növekedés fennmaradására számít a menedzsment, a második negyedévre ugyanis 1,06-1,1 milliárd dolláros bevételt prognosztizálnak. Ez megfelel egyébként az 1,08 milliárd dolláros piaci várakozásoknak is.
- A nettó profit viszont jóval alacsonyabb az egy évvel korábbi szinteknél, amiben a cégnél zajló átalakítások egyszeri költségei is nagy szerepet játszanak.
- Ami talán a Yahoo gyorsjelentésénél is fontosabb, hogy az Alibaba 66 százalékos bevételi növekedésről számolt be, márpedig a közelgő tőzsdei megjelenés előtt ez mindenképp figyelemre méltó eredmény. Ami a Yahoo-nak azért sem mindegy, mert 24 százalékos részesedése van a kínai internetes cégben.
- A Yahoo papírjai az amerikai zárás után igen nagyot, 7 százalékot emelkedtek.
Az Alibaba és a Yahoo első negyedéves teljesítményéről hamarosan részletesebb elemzést is olvashatnak az Investor.hu hasábjain.