Idén a tévépiac hajthatja a Telekomot

Vágólapra másolva!
A mobiltávközlésben és az energiaszolgáltatásban visszaeső keresletet a tévépiaci terjeszkedéssel ellensúlyozná az idén a Magyar Telekom.
Vágólapra másolva!

A Magyar Telekom az idei első negyedévben a mobilszolgáltatói bevételekben kisebb visszaesést könyvelt el, és a lakossági ügyfeleknél az új mobilkészülékek iránti kereslet is csökkent. Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes az első negyedéves adatok bejelentése kapcsán azzal indokolta a számokat, hogy a tavalyi év túlfűtött volt. „Nagyon erős piaci versenyben telítődött a piac, senki sem cserél negyedévente okostelefont vagy táblagépet, ezért természetes az átmeneti csökkenés“ – mondta.

A csoport energiaszolgáltatásból (áram- és gázértékesítésből) származó bevétele is apadt, elsősorban a folyamatos rezsicsökkentés üzleti hatásai és amiatt, hogy az idei télen az időjárás enyhébb volt a tavalyinál, ezért kevesebb gáz fogyott. A lakossági előfizetőknél az energiaértékesítést már tavaly óta nem a korábbi aktivitással végzi a társaság, inkább csak pozícióinak tartására törekszik.

Az áprilisi és szeptemberi rezsicsökkentések üzleti hatását Szabó János még nem tudta megjósolni, mint ahogy a konkrét részletek ismerete nélkül azt sem tudta előre jelezni, hogy a kormány által bejelentett üzleti rezsicsökkentésnek milyen következményei lehetnek. „Úgy gondolom, hogy minden helyzetben képesnek kell lennünk arra, hogy legyen ezen a piacon szerepünk“ – mondta a vezérigazgató-helyettes.

Ezek alapján az idén elsősorban a tévépiac lehet a Telekom motorja. A csoport a februári adatok szerint 26,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a hazai előfizetéses tévépiacon, ezzel beérte a piacvezető UPC-t, a várakozások szerint pedig a következő hónapokban átveheti a vezető szerepet. A harmadik helyen a DIGI áll, közel 23 százalékos részesedéssel.

A csoport bevételei összességében az első negyedévben (éves összehasonlításban) 3 százalékkal, 151,9 milliárd forintra csökkentek, az EBITDA szintű eredmény azonban 3,8 százalékkal nőtt, és elérte a 40,5 milliárd forintot.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.