Több élelmiszert veszünk, még több pénzért

nyitvatartás, hipermarket, supermarket, bolt, szupermarket
Vágólapra másolva!
Értékében 5-, mennyiségében pedig 4 százalékkal több élelmiszert vásároltunk tavaly, mint egy évvel korábban - áll a Nielsen most kiadott kutatásában.
Vágólapra másolva!

A növekedés különösen azért számít látványosnak, mert 2012 és 2013 között értékében stagnált, míg mennyiségében 3 százalékkal visszaesett a vásárlások mértéke.

A hipermarketek piaci részesedése tavaly csak minimálisan csökkent. Forrás: MTI/Kollányi Péter

A kutatás 90 élelmiszerkategóriára terjedt ki, az összesített forgalom 1,46 milliárd forintot tett ki. Érdekesség, hogy mind a tíz legnépszerűbb kategória átlag feletti növekedést produkált: értékében így kétszámjegyű növekedést mértek a szénsavas üdítőitaloknál, a gyümölcsleveknél és a tejfölöknél. A mennyiséget tekintve az energiaitalok és a chipszek eladásai emelkedtek legmeredekebben.

Az eladóhelyek piaci részesedésében minimális átrendeződés volt tapasztalható: a 2500 négyzetméternél nagyobb boltok (hipermarketek) részesedése 2 százalékkal, 28 százalékra csökkent. Ugyanennyit nőtt az egy kategóriával kisebb 400 és 2500 négyzetméter közötti üzletek részesedése, amely így 38 százalékon áll.