A várttól elmaradó szezonkezdet láttán Olaszországban pletykálni kezdtek arról, hogy ismét megváltozhat a Ferrari menedzsmentje: az Autosprint szerint Sergio Marchionne kiadja Maurzio Arrivabene útját, és a jelenlegi technikai igazgatót, James Allisont ülteti a helyére, Allison feladatait pedig a csapattól 2011-ben menesztett, azóta a Mercedes győztes autóit tervező Aldo Costára bízza.
A spekuláció már első ránézésre is gyenge lábakon áll, ráadásul a Motorsport.com megtudta, hogy Costa nemrég írt alá újabb két plusz egy évre a Mercedesnél, és nem tervezi, hogy visszatér Maranellóba, sőt a feleségét nemrég elvesztő Allison sem akar még szélesebb feladatkört vállalni a munkahelyén.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Ferrari nem akar erősíteni a technikai stábján. A kiadvány úgy tudja, Arrivabene jegyzetfüzetében James Key neve szerepel. A brit tervező a Toro Rosso autójáért felel, amelybe az idén az olaszok szállítanak tavalyi motort, így pontosan le tudják mérni, hogy Key mennyire jó munkát végzett. A portál szerzője szerint a maranellói HR-esek hamarosan akcióba is lépnek.
Erre szükség is lehet, mert az Autosport magazin kiszámolta, hogy az eddigi időmérős eredmények alapján a Ferrari ahelyett, hogy közelített volna a Mercedeshez, egyelőre nagyobb hátrányba került a tavalyihoz viszonyítva. A korábban az F1-ben is versenyző Gabriele Tarquini szerint ismét változásokra van szükség a Scuderia háza táján.
„Olaszként a Ferrari jelenlegi eredményei természetesen szomorúsággal töltenek el” – nyilatkozta az Auto Bildnek. „A Ferrarinak tényleg mindene megvan a győzelemhez. A költségvetésük nem marad el a Mercedesétől, és tapasztalatban sincs hiány” – jelentette ki.
Lehet, hogy egyszerűen nem a megfelelő emberekkel dolgoznak.
Az elmúlt években számos változást hajtottak végre a menedzsment és a mérnökök körében, de az eredmények nem javultak. Talán ismét le kellene váltaniuk néhány embert.”
A Schumacher-korszak egyik meghatározó mérnöke, Luca Baldisserri szerint a Ferrari egyik legnagyobb problémája, hogy lassan reagálnak a változásokra.
„Ez már akkor is igaz volt, amikor én még aktív voltam” – emlékezett vissza Leo Turrini szakbloggernek. „Maranellóban hajlamosak voltunk a sürgős dolgokra koncentrálni, és alábecsülni a szabályváltozások hatását. Idézzük fel 2005-öt, amikor a kerékcsere tilos volt, vagy 2009-et, amikor bár a dupla diffúzor illegális volt, lesöpörtek minket.
Nekem úgy tűnik, hogy 2014-ben, a turbós technológia visszatérésekor ugyanez történt.”
Baldisserri szerint nem lehetett arra számítani, hogy a Mercedes jelenlegi sikersorozata bizonyos szempontból még Schumacher rekordjain is túltesz. Úgy véli, a Scuderia bukdácsolásának nem a Fernando Alonsót váltó Sebastian Vettel az oka. „Alonso a pályán ugyanolyan erős, mint Vettel, de azon kívül hiányzik belőle mindaz, amit Vettel megtesz” – utalt valószínűleg a német pilóta közösségépítő szerepére.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!