Már az eSportra is szemet vetett a Facebook

esport verseny dota 2
Vágólapra másolva!
A játékipar egyik legnagyobb óriáscégével állapodott meg a Facebook, a közösségi oldalon is lehet majd nézni esport-közvetítéseket.
Vágólapra másolva!

Az Activision Blizzard megállapodott a Facebookkal abban, hogy a játékaikhoz fűződő esportmérkőzéseket a Facebook Live-on élőben közvetíthessék. Az első adást június 16-án lehet nézni, amikor megkezdődik a kétnapos Call of Duty verseny, az MLG Anaheim Open.

A Major League Gaming (MLG) Facebook-oldalán nem csak a meccset lehet nézni, de statisztikák, interjúk, kommentárok, folyamatos állapotfrissítések teszik majd színesebbé az adást.

A versenyszerűen űzött videojátékok piaca egyre tágul Forrás: Imaginechina/Zhejiang Daily - Imaginechina/Zhejiang Daily

A döntés logikusnak tűnik: a Facebook épp az élő közvetítések terén szeretne erősíteni, az eSportok pedig hatalmas hajtóerőnek számítanak ezen a területen. Többek közt ennek köszönhető az Amazon által felvásárolt Twitch népszerűsége is.

Ha nemzetet alapítanának, az eSport-nézőké lehetne

a világ ötödik legnépesebb országa, Japánt és Oroszországot is megelőzve.

Nem ritka eset, hogy egy esport-közvetítésre már többen kíváncsiak, mint egy hagyományos sporteseményre. A versenyek helyszínéül szolgáló stadionok ugyanúgy csordultig telnek, mint a legnagyobb focimérkőzéseken. A 2015-ös League of Legends Championship döntőjét 36 millióan nézték, többen, mint a 2015-ös NBA döntőt.

2014-ben az eSport-piac

körülbelül 200 millió dollár bevételt hozott,

a legújabb előrejelzés szerint pedig 2020-ra könnyen valósággá válhat az évi 20 milliárd dollár is.