Ez a világ tíz legértékesebb márkája

Google
The logo of Google on the company campus in Mountain View, US, 8 March 2016. Photo: Christoph Dernbach/dpa - NO WIRE SERVICE -
Vágólapra másolva!
Immáron 12. éve készíti el a BrandZ nevű vállalat a világ legértékesebb brandjeit tartalmazó százas listáját. A rangsor élén megdöbbentő a fölénye a tech-óriásoknak, a Google és az Apple gyakorlatilag utolérhetetlen az első két helyen.
Vágólapra másolva!

A BrandZ nemzetközi oldal elkészítette a világ legértékesebb márkáinak százas listáját. Az első öt helyen a Szilícium-völgy óriási állnak, az élen a Google van, majd az Apple, a Microsoft, az Amazon és a Facebook következik.

Az első tízben mindössze egyetlen olyan vállalkozás van,

amelynek nem az Egyesült Államokban található a székhelye,

a kínai Tencent először jutott be a legjobb tízbe. A tavalyi 11. hely után idén a 8. helyen végeztek.

Mi az a Tencent?

A kínai óriás szinte minden számítástechnikai és telekommunikációs területen jelen van: fizetési rendszert üzemeltetnek, internet- és mobilszolgáltatásuk van, webes reklámfelületeket értékesítenek, közösségi oldalakat és weblapokat működtetnek, de mobil alkalmazásokat is terveznek. Az applikációk jelentős része többszereplős játék, de WeChat nevű csevegőprogramjukat is 5 millióan töltötték le.

Az élen a Google és az Apple szoros versenyt folytat, a Google 2007 és 2010 között volt a legértékesebb, majd az Apple hároméves uralma következett.

2017-ben a Google márkát 245 milliárd dollár értékűre becsülték,

míg az Apple 234 milliárd dollárral lett második.

A tech-cégek uralják a legértékesebb márkák rangsorát Forrás: BrandZ

Érdekesség, hogy az első öt márka összértéke 892 milliárd dollár (245 ezer milliárd forint), amivel a százas lista összértékének negyedét teszik ki.

Ez a 2018-ra tervezett magyar nominális GDP hatszorosa.

A top100 cégei közül a legnagyobb ugrást az Amazon mutatta be, az online vásárlási oldal 41 százalékkal bővülve került be az első ötbe, a márka értéke 139 milliárd dollár.

A száz legértékesebb brand közé

11,3 milliárd dolláros értékkel lehetett bekerülni,

de a felmérés több céget is vizsgált.

A Google áll a lista élén Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christoph Dernbach

Ugyan az Adidas nem fért fel a legjobbak közé 8,3 milliárdos márkaértékkel, de a vizsgált cégek közül a német sportszergyártó növekedett a legnagyobb mértékben - írja a CNBC.

A brand 58 százalékkal bővült a Kanye Westtel és a David Beckhammel kötött új szerződésnek köszönhetően.

A rivális Nike a lista 26. helyén szerepel 34 milliárdosra becsült márkaértékkel.

Mit állít a Forbes?

A rangsorkészítésben verhetetlen üzleti szaklap némileg másképp látja a márkák rangsorát. A legtöbb esetben hivatkozási alapként használt Forbes szerint egyértelműen

az Apple a legértékesebb márka, majd utánuk következik a Google, a Microsoft, a Facebook és a Coca-Cola.

A Coca-Cola a Forbes-lista alapján tehát megelőzi az Amazont, míg a BrandZ mérése szerint az italgyártó vállalat „csak" a 13. helyen áll.

A Forbes szerint az Apple-t illeti az aranyérem Forrás: AFP/2014 Getty Images/George Frey

A Forbes top10-es listájára felfért még a Disney, a Toyota, a McDonald's és a Samsung is. A McDonald's a BrandZ felmérése alapján a 10., a Disney a 18., de a másik két márka jelentősen hátrébb szorult.

A Toyota ugyan a legértékesebb autómárkának számít, de a listán csak a 30., míg a Samsung mindössze a 37. helyen végzett.