Látványos újdonságokkal jelent meg a Mercedes a Spanyol Nagydíj utáni kétnapos teszten Barcelonában. Az autót kedden a vasárnapi futam győztese, Lewis Hamilton vezette, ő próbálta ki a McLaren megoldására emlékeztető apró szárnyacskákat, amik légáramlatokat kavarnak az oldaldobozokon és rá hárult a feladat, hogy új helyzetjelző lámpákkal is pályára lépjen.
A lámpák a hátsó szárny tartólapjaira kerültek fel a megszokott fényforráson túl. Az FIA egyelőre csak teszteli a kialakítást, ami LMP1-es autókon bevált már, formulaautókon viszont még nem vetették be őket. Hamilton csak későn, mindössze 25 perccel a délelőtti félidő vége előtt teljesítette első mért körét, végül a 6. helyen rangsorolták.
A címvédő „viszonylag érdekesnek” nevezte a tesztnapot, Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke pedig elárulta, hogy a gumik megértésére használták a kilométereket a hideg délelőtti pályán pedig aerodinamikai adatokat gyűjtöttek. Shovlin szerint kedden
olyan vizsgálatokat is el tudtak végezni, amikre egyébként nincs idejük egy versenyhétvégén.
Lewis jól ráérzett a beállítások változásaira és ez remélhetőleg segít majd nekünk, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk az autóból a további versenyeken. Holnap Valtteri [Bottas] ül majd az autóban és újabb mozgalmas napunk lesz.
Délelőtt a Haas pilótája, Romain Grosjean volt a leggyorsabb, egyben ő teljesített először mért kört a tesztelésen. A francia versenyző már a Spanyol Nagydíj első körében kiesett, most szuperlágy abroncsokkal kezdett, később hiperlággyal futotta meg a nap végén a 4. helyét érő körét. A napot az élen záró Max Verstappen délelőtt még csak a 3. helyezett volt közepes gumikkal,
a Spanyol Nagydíj 3. helyezettje és 2016-os győztese délután szuperlággyal vette át a vezetést.
Jeff Calam projektmérnök szerint Verstappennek nem volt izgalmas napja, nekik viszont jól telt, hiszen elvégezték a keddre tervezett feladataikat. A holland pilóta hozzátette, az volt a céljuk, hogy még jobban megismerjék az autót, a gumikat. Elárulta, ha a mai az idei első tesztnap lett volna, fáradtan szállt volna ki az autóból, de a két versenytáv ma már nem okoz gondot neki.
A McLarennél kedden két autó is futott, Stoffel Vandoorne a brit istálló tesztprogramján dolgozott, Lando Norris pedig a Pirelli részére végzett munkát jelöletlen abroncsokon. Ezt egy kicsúszás kissé magzavarta, de az autója nem sérült meg, így folytatni tudta a napját. A Force India is két pilótával lépett pályára, a gumitesztelő autót a Mercedes protezsáltja, George Russell vezette.
Mindkét gumitesztelő pilóta lassabb volt márkatársaiknál, de ez természetesen csak tájékoztató jellegű információ, hiszen a jelöletlen gumik esetében még ők sem tudják pontosan, hogy milyen programot futnak. A gumitaktikák egyébként élesen elváltak egymástól, az első három helyezett pilóta háromféle gumival teljesítette a legjobb mért körét.
Sebastian Vettel például a lágy abroncsokkal volt a leggyorsabb, ezzel a délelőtt még 4. helyezett Carlos Sainz mögött a 3. helyet érte el.
A Ferrari továbbra is használja a Monacói Nagydíjtól már szabálytalannak minősített tükörszárnyakat, feltehetőleg egyelőre nem volt elég idő az új alkatrész bevetésére. Lehetőséget kapott a bizonyításra a Scuderia tesztpilótája, Antonio Giovinazzi is, az olasz pilóta ezúttal a Saubert vezethette és 135 körével Hamilton és Verstappen mögött a 3. legszorgosabb versenyző lett, viszont ő okozta a nap egyetlen piros zászlóját.
Nem alakult jól a Toro Rosso napja, mivel egy „karosszériával kapcsolatos hiba” miatt elővigyázatosságból motort kellett cserélniük, így tesztpilótájuk, Sean Gelael kénytelen volt majdnem két órán keresztül a boxban rostokolni.
A Williams és a Force India is új pilótákat köszönthetett.
A grove-i istállónál most mutatkozott be élesben is az F2-ben versenyző Oliver Rowland, a silverstone-i egyletnél pedig a szintén F2-es Nicholas Latifi kapott lehetőséget. Mindketten a Renault holdudvarából kerültek mostani istállóikhoz.
„Nicholas nagyon szépen teljesített az autóban töltött első napján. A programunk részeként extra mérőeszközökkel vizsgáltuk az aerodinamikát, ez lehetővé tette a számára, hogy megismerje, hogyan működtetjük a VJM11-et – mondta Tom McCullough, a Force India vezető versenymérnöke. – Rögtön rá tudtunk térni különböző alkatrészek tesztelésére és elértük a legfőbb célkitűzéseket."
A múlt hétvége egyik slágertémája volt a Ferrari tempójának visszaesése, miután a Pirelli változtatott az abroncsok szerkezetén. Sebastian Vettel az élmezőny többi tagjával ellentétben kénytelen volt kétszer kereket cserélni és a tempója is gyenge volt, de a korábbi és az aktuális gumispecifikációt összehasonlítva elismerte, a régi változattal még nagyobb bajban lettek volna.
„Nekem ez elég nyilvánvalónak tűnik. Normális esetben nem lehet visszaigazolni ezeket a döntéseket, de most megadatott és úgy gondolom, hogy a normális gumikkal vasárnap még rosszabb lett volna a helyzetünk. Ezért úgy tartom, hogy a helyes döntés született meg és a mi hibánk volt, hogy a gumik tartóssága és élettartama nem volt olyan jó, mint másoké” – jelentette ki.
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:17.528 | szuperlágy | 148 |
2. | Carlos Sainz | Renault | RS18 | 1:17.562 | hiperlágy | 119 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF71H | 1:17.659 | lágy | 136 |
4. | Romain Grosjean | Haas | VF-18 | 1:18.449 | hiperlágy | 129 |
5. | Nicholas Latifi | Force India | VJM11 | 1:18.530 | hiperlágy | 107 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:18.543 | szuperlágy | 151 |
7. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:18.981 | szuperlágy | 85 |
8. | Antonio Giovinazzi | Sauber | C37 | 1:19.693 | közepes | 135 |
9. | Oliver Rowland | Williams | FW41 | 1:20.009 | közepes | 121 |
10. | Lando Norris | McLaren | MCL33 | 1:20.997 | kemény | 76 |
11. | George Russell | Force India | VJM11 | 1:21.478 | közepes | 123 |
12. | Sean Gelael | Toro Rosso | STR13 | 1:21.935 | közepes | 50 |
13. | Oliver Turvey | McLaren | MCL33 | 1:23.070 | hiperlágy | 58 |