140-200 ezer ember tölti a vasárnapját a zandvoorti pályán, imádják a programokat. Természetesen Max Verstappen és Daniel Ricciardo bemutatói csalogatták ki a legvérmesebb fanokat, a főszereplők meg is csinálták a showt: kora délután ripityára törtek a pályán két Aston Martin vontatta lakóautót. Ekkora a tömeg a célegyenesnél:
A túraautó-világkupa összetettjében első négy helyen álló versenyző - sorrendben - Yvan Muller, Gabriele Tarquini, Thed Björk és Michelisz Norbert a legjobb tízbe sem jutott be az időmérőn. A Hyundai i30 N TCR-eket ugyanis a büntető- és ballaszt súlyok mellett még 97.5 százalékra csökkentett motorerővel, 100 mm-es hasmagassággal is sújtották. Legjobb hyundaiosként Michelisz 14. lett az időmérőn, de a nürburgringről magával cipelt öt rajthelyes büntetés miatt csak a 19. helyről indulhat. A pole pozíciót Rob Huff szerezte meg a Volkswagen Golffal, a második rajtkockából a Münnich Motorsport Hondájával Yann Ehrlacher, a harmadikból az Audi Sport Leopard Lukoil Team versenyzője, Gordon Shedden indulhat.
A Zengő Motorsportos Nagy Norbert a 23., Szabó Zsolt a 26. helyről rajtol.
Itt írtunk korábban arról, miért nem versenyképesek most a Hyundaiok.
12 körös verseny indul 16.20-kor.
Az egyik hollandiai szabadkártyával Bernhard van Oranje Nassau herceg indul egy Audival a 27. helyről.
Az élen tehát Huff egy VW Golffal, Ehrlacher Honda Civic-kel, majd Shedden a harmadik helyről Audival. Michelisz a 19., Nagy a 23., Szabó a 26. helyről rajtol.
Ahogy mindenki elfoglalta a helyét, zöld zászló, piros lámpa, aztán indulhat a buli.
A Münnich Motorsport fiataltehetsége lerajtolta Huffot, Guerrieri viszont kiugrott.
Hatalmasat ütközött a két Hyundai, ez piros zászló lesz.
Muller autója a szalagkorláton.
Megszakítják a futamot, érthető módon, Muller autóját le kell szedni valahogy a szalagkorlátról.
Közben lassan újrakezdik majd a rajtprocedúrát, az autók felsorakoztak a rajtrácson.
Végre fel tudták emelni a BRC Racing i30-asát, jöhet majd aztán az Yvan Muller Racing Hyundaia is.
0.43-nál a csatt
Nem túl boldog a francia, miközben sétál vissza a paddockba.
De lehet, hogy a szalagkorlátot is cserélni kell, elég komolyan megsérülhetett ekkora ütéstől.
A szorgalmas holland pályamunkások és szerelők meg is kezdték a szalagkorlát javítását, közben teljesen újraindul a rajtprocedúra, 16.55-kor lesz az új start.
Két autó mínusz, a kérdés az, hogy holnapi két versenyre ki tudják-e kalapálni a Hyundaiokat a BRC Racing Teamnél és az Yvan Muller Racingnél.
Hét perc van még az új rajtig, legtöbben most ülnek be újra az autóba.
A második körben jött a piros zászló, a kiírás szerint 11 kör vár a mezőnyre.
16.55-kor újra elindítják a mezőnyt, sikerült rendbehozni a pályát és a szalagkorlátot a baleset után. A képeket látva úgy tűnt, sem Michelisz, sem Muller nem sérült meg.
A biztonsági autó vezeti fel a mezőnyt, gördülő rajt lesz. Muller nem tud mit mondani.
A BRC Racing Team és az Yvan Muller Racing is megkapta a törött autóját.
Indul a száguldás, Ehrlacher tartja az első helyet, Comte a második, Huff a harmadik, Shedden a negyedik.
Bemozdult a rajtnál Bernhard van Oranje Nassau és Benjamin Lessenness, mindketten elrontották a startot, boxutca-áthajtásos büntetést kaptak. Ezek szerint nem Guerreri Hondája volt az, rosszul láttuk.
Nagy Norbert feljött a 17. helyre.
Összeakadt Lessenness Hondájával, de ő húzta a rövidebbet, nem tudja folytatni a versenyt az Audival.
Most igen: a holland-narancs Audival épp áthalad a boxutcán Bernhard van Oranje Nassau, amiért kiugrott a rajtnál.
7. kör: Ehrlacher, Comte, Huff, Shedden, Vernay, Guerrieri, Coronel, Bennani, Berthon, Panis a sorrend, a maradék Hyundaiok bőven tizenkettőn kívül vannak.
8. kör: Nagy a 18., Szabó a 19. helyen áll a Zengő Motorsport Cupráival. Nagy a 23., Szabó a 26. helyről indult az első rajtnál.
Beállnak a vonatok, Coronel a hetedik helyen egész szép sort kezd összegyűjteni maga mögött.
10. kör: Shedden és Huff csatázott egymással, Huff a harmadik helyen visszaverte a támadást.
Az olasz csapat minden jel szerint pont nélkül zárja ezt a futamot, Tarquini kijött a boxba.
Giovanardi Alfája a falban.
Pepe Oriola tanácstalanul, de inkább bosszúsan álldogált a Campos Racing Cuprája mellett - már a boxban.
A 12. körben újra safety car, most Giovanardi Alfája miatt.
Összeakadt az Alfa és a neonzöld-fekete Cupra, a Giulietta járt rosszabbul.
Gyönyörűen autózta körbe Sheddent körökkel ezelőtt, a visszajátszás újra megmutatta, hogy kell ezt csinálni.
Nem is tudjuk már számolni, hogy hányadszor.
Eszeveszett tehetség ez a francia srác, nem nagyon volt még olyan szituáció, amiben kibillent volna. Ma már sokadszor rajtol, és megnt nem hibázott, szépen tartja a tempót, habár Comte közel ért hozzá a Peugeot-val.
13. kör: Áh, nincs ott közel Comte, Ehrlacher úgy érzi a Hondát, mintha azzal együtt jött volna világra.
Őrült egy verseny volt, jön az utolsó kör.
Nem is volt kérdés: Yann Ehrlacher az első, Aurélien Comte a második, Rob Huff a harmadik. Shedden behozza negyedik helyen az Audit, ötödik Vernay, hatodik Guerrieri, hetedik Coronel, nyolcadik Bennani, kilencedik Berthon, tizedik Panis. Az egyetlen Hyundai Björk alatt maradt talpon, 14. helyen hozza be az i30-ast az YMR versenyzője.
Szabó Zsoltot a 16. Nagy Norbertet a 17. helyen intette le a zászló, a BRC nem szerzett pontot ezen a futamon.
Összetettben továbbra is Yvan Muller vezet, Tarquini a második, Ehrlacher a harmadik, Björk negyedik, Michelisz ötödik.
Volt magyar dobogó a TCR Európa-kupában, láttunk szép védekezéseket, támadásokat, döbbenetes ütközéseket. Holnap folytatjuk innen Zandvoortból egy TCR Európa-kupa-, és két WTCR futammal, tartsanak velünk!