Gyorsan vagy inkább ingyen szállítsak a vevőnek?

Megszűnő munkakörök
Ételfutár – Ugyancsak az önvezető járművek korszakának beköszönte jelentheti az ételfutárok időszakának leáldozását is. Ma már több amerikai városban tesztelnek olyan robotokat, amelyek a járdán közlekedve egy előre beprogramozott útvonalon házhoz szállítják az ételt vagy egy adott csomagot.
Vágólapra másolva!
Vajon a gyors kiszállítás vagy az ingyenes kiszállítás a jobb opció? Melyik előnyösebb nekünk, kereskedőknek és melyik a vásárlóinknak? Bemutatjuk az előnyöket és a hátrányokat.
Vágólapra másolva!

Az év végi szezonalitásban több cég is elérhetővé teszi, hogy a vásárló választhasson a gyors vagy az ingyenes kiszállítás között. A Piacésprofit.hu írása szerint mindkét lehetőség tartogat távlati előnyöket és hátrányokat, melyeket érdemes megfontolni.

Ingyenes kiszállítás

Ha valaki csak egy terméket vásárol, vagy a kiszállítás díja összemérhető a vásárolt termékek árával, úgy nyilván a vásárló racionálisan az ingyenes kiszállítást fogja választani, amennyiben az elérhető. Ez ráadásul örömet okoz az ügyfélnek, aki később is visszatérhet a pozitív emlékű vásárlás kapcsán.

A cég oldaláról nézve viszont az ingyenes kiszállítás valójában többletköltség, amit a profitjából fizet ki. Ráadásul ez a többletköltség akár még akkora is lehet, ami már elveszi a hasznot, például amennyiben sok kis összegben vásárló vevőnk van.

Ezért az ingyenes kiszállítást fontos valamilyen stratégiára felfűzni.

Ilyen lehet a minimális vásárlási összeg, aminél már mind a vevőnek, mind a vállalkozásnak megéri az ingyenes kiszállítási opció.

Másrészről az ingyenes kiszállítás lehet egy vásárlásösztönző, vásárlószerző kampány része.

A lényeg, hogy legyen egy tervünk erre. Gyűjtsünk adatokat a kampány alatt, majd analizáljuk az ingyenes kiszállítás hatását - és ebből építsünk fel hasonló kampányokat a jövőben.

Ingyan vagy gyorsan? - Az ételfuroknál nem kérdés Forrás: foodcollection/Foodcollection / Foodcollection GesmbH/Foodcollection Gesmbh

Gyors kiszállítás

Sok esetben hiába az interneten vásárol a vevő otthonról, a karosszékéből, a termék azonnal kell neki, vagy legalábbis a lehető leghamarabb. Karácsonykor ez fokozottan igaz, hiszen sokan az utolsó napokra halogatják az ajándékvásárlást.

Hasonló élethelyzet, ha kifogy a toner vagy más kellék kell azonnal, netán egy vadiúj nyomtató vagy akár laptop szükséges a munka folytatásához. Ilyenkor tűkön ül a vállalkozó vagy az alkalmazottja, amíg nem tudja használni az újat.

Ekkor nem fontos a szállítási költség, sokkal fontosabb, hogy akár órákon belül megkapja a vásárló az árut.

Ez pedig lehetővé teszi, hogy a kereskedő a többletköltségét a vevőre hárítsa, természetesen ténylegesen csak az indokolt költséget, és a vásárló számára is érdemes bemutatni azt az előnyt, amiért többet fizet.

Cikkünk a Piacésprofit.hu alábbi cikke nyomán készült.