50 vasútállomást újít fel a MÁV 2023-ig

MÁV, vasút, felújítás, vasútállomás
Budapest, 2019. augusztus 26. Peron a MÁV 50 megújuló állomás elnevezésű programja keretében felújítás alatt álló Kőbánya alsó megállóhelyen 2019. augusztus 26-án. MTI/Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A MÁV Zrt. 2023-ig 50 vasútállomást újít fel, a vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot szeretne fordítani a munkálatokra - mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

A pénzből az épületek állapotának javítását, és az utasforgalmi terek komfortosabb kialakítását csinálják meg.

A MÁV-Start Zrt. utasforgalmi és jegypénztári adatai alapján választották ki az "50 megújuló állomás" elnevezésű karbantartási program állomásait.

A MÁV 50 megújuló állomás programja keretében felújítás alatt álló Kőbánya alsó megálló 2019. augusztus 26-án. Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Elsősorban a Budapest - Cegléd - Szolnok (100A vonal) és a Budapest - Vác - Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentrálnak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak, és a jövőre forgalomba álló

KISS emeletes motorvonatok is ezeken a vonalakon szállítják majd az utasokat

- mondta Homolya Róbert.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A 100A vonali megállók közül bekerült a programba

  • Kőbánya-Alsó,
  • Kőbánya-Kispest,
  • Pilis, Monor és
  • Vecsés is.

A 70-es vonalnál pedig

  • Szob,
  • Sződ,
  • Sződliget, illetve
  • Dunakeszi-Gyártelep állomás.

Az elővárosok leterheltségét mutatja, hogy

a Budapest - Cegléd - Szolnok vonalon közlekedő vonatokat évente 15-19 millió utas veszi igénybe

- mondta, és kiemelte, hogy ezen a szakaszon Zugló állomáson és Kőbánya-alsón zajlanak a munkálatok, utóbbin eltávolították az épület burkolatát, kicserélték a perontetőt és felújították a pályaszakaszt. A további feladatok közé sorolta az utasforgalmi terek kifestését. Az átalakítások célja, hogy európai, az utasokhoz méltó környezetet tudjanak kialakítani - jelentette ki a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.

Peron a Kőbánya alsó megállóhelyen 2019. augusztus 26-án. Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Kérdésre elmondta azt is, hogy

az egyes megállók karbantartására mintegy 300-400 millió forintot fordítanak,

az épületek állapotától függően. Hozzátette, a munkálatokat a MÁV Zrt. 100 százalékos tulajdonában álló MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. végzi.

Arról is beszámolt, hogy a program részeként folytatódik a Keleti Pályaudvar felújítása is, a tervek között szerepel, hogy még év végéig átalakítják a vizes blokkot, jövőre pedig elkezdődik a jegypénztárak felújítása.