Megelőzné az Ubert a nagy európai versenytársa

taxify
Vágólapra másolva!
Az Uber nagy európai riválisának számító Bolt a piacainak kétharmadán nyereséggel számol a következő időszakra – közölte a vállalat vezérigazgatója. Ha ez így lesz, akkor az észt vállalat korábban termelhet profitot, mint a nagy amerikai versenytársai.
Vágólapra másolva!

A Bolt ma már nyereséges, vagy legalábbis közel áll a nyereségességhez, ráadásul a piacainak kétharmadán – mondta a CNBC-nek Markus Villig, az észt fuvarmegosztó vállalat vezérigazgatója.

A 2013-ban Taxify néven alapított társaság idén tervezte újra az arculatát, és vette fel a Bolt nevet.

A startupnak jelenleg nagyjából 25 millió felhasználója és 500.000 sofőrje van, összesen 35 országban, szerte Európában és Afrikában.

A Bolt egyébként júniusban indulhatott újra Londonban, miután 2017-ben sikertelenül próbálkozott. Villig kiemelte, a városban 30 000 sofőr és 1,5 millió utas regisztrált a platformra. Ezzel szemben az Uber éppen a múlt héten veszítette el a működési engedélyét Londonban, miután 45 000 sofőrrel és 3,5 millió utassal rendelkezett a brit fővárosban. Az amerikai vállalat egyébként 2012-ben kezdte meg a működését Londonban, és most azt közölték, fellebbezni fognak a döntés ellen.

A Boltnál sokáig az volt a probléma, mint az Ubernél – a nyereség hiánya.

A vállalat tavaly 61 millió eurós veszteséget termelt, 80 millió eurós bevétel mellé. Villig azonban jelezte, cége most már a világ leghatékonyabb fuvarmegosztó vállalatának számít, miután képes volt alacsonyabb fuvardíjakat életbe léptetni, illetve kevesebb jutalékot szed a sofőröktől, mint az Uber.

A Taxify újratervezte az arculatát, és már Bolt néven tarol a piacon Forrás: Taxify

Hozzátette, a Bolt hamarosan nyereségessé válik, és a kérdés most már csak az, milyen gyorsan kívánnak terjeszkedni. Ez azért fontos tényező, mert például a londoni működés komoly beruházásokat igényel. Ha viszont a menedzsment úgy dönt, visszafogják a terjeszkedést, akkor jövőre már összejöhet a profit. A jelenlegi tervek szerint egyébként Nagy-Britanniában bővítené ki a működését a Bolt, elsősorban olyan városokban, mint Manchester és Liverpool.

A még csak 25 éves Villig egyébként a legfiatalabb olyan cégalapító Európában, akinek a vállalata unikornis lett, vagyis startupként az értékeltsége elérte az 1 milliárd dollárt.

A Bolt vezetése pedig folyamatosan tárgyal a befektetőkkel az újabb finanszírozási körről, ami arra utal, hogy a társaság valószínűleg képes lesz bebetonozni az unikornis státuszát.

Nem meglepő azonban, hogy a befektetők jelentős érdeklődést mutatnak a Bolt iránt, mivel manapság a legnagyobb kérdés az, vajon a sztárcégek képesek-e hozni a tőlük várt teljesítményt – elsősorban képesek-e nyereséget termelni. A Bolt mögött olyan nagy szereplők állnak, mint a kínai Didi Chuxing fuvarmegosztó, illetve a Daimler.

A helyzetet viszont tovább bonyolítja, hogy van egy másik taxi applikáció, amely heteken belül debütálhat Londonban.

Az indiai Ola, amely mögött befektetőként ott áll a SoftBank, épp nemrég kezdte el regisztrálni a sofőrjeit a brit fővárosban, és a tervei szerint 2020 januárjában meg is kezdi a működését.