Adományozás helyett inkább kidobja a régi ruhákat ez a cég

ruha, vásárlás, válogatás, üzlet
Vágólapra másolva!
Az amerikai Victoria's Secret közelmúltban bezárt üzletéből több száz melltartót dobtak ki a kukába adományozás vagy újrahasznosítás helyett. A coloradói Centennial városában egy helyi étteremtulajdonos vette észre a kidobott fehérneműket – írja a Business Insider.
Vágólapra másolva!

Melanie Gelinas, a South Philly Cheese Steaks étterem tulajdonosa a múlt héten figyelt fel a kukába dobott melltartókra, amiről a 9News helyi híroldal számolt be.

Ezt akár rászorulóknak is adományozhatták volna

– nyilatkozta Gelinas, hozzátéve, hogy biztosan sok rászoruló nő örült volna egy vadonatúj Victoria's Secret melltartónak.

Illusztráció Forrás: AFP/Cultura Creative/Russ Rohde

A vállalat szóvivője megerősítette, hogy ez a nemrég bezárt üzletükből származik. Üzenetében kifejtette, hogy sajnálják a történteket, a boltban található mintadarabokat és sérült termékeket eltávolították az üzletből, a fennmaradó készletet pedig más boltjaikba szállították ki.

Nem ez az első eset, hogy híres ruhamárkák az adományozás helyett inkább szemétbe dobják a termékeiket.

2017-ben New Yorkban több száz Nike cipőt találtak a szeméttárolóban, aminek levágták az orrát és a sarkát, a cég akkor nem magyarázta meg mi is történt pontosan, közleményben jelezték, hogy viszonteladásra vagy adományozásra alkalmatlannak ítélték a cipőkét.

Figyelmetlenségből akár 14 milliárd dollárt is bukhat a divatipar

Az idősebb fogyasztók figyelmen kívül hagyása a millenniumi (1980 és 1995 között születettek) és a Z generáció (1995 és 2010 születettek) mellett akár 14 milliárd dolláros költséggel járhat a divatiparnak a következő húsz évben egy kutatás szerint - írja a Business Insider.

Számos divatmárka alkalmazza a termékeinek tönkretételét annak érdekében, hogy ne lehessen azokat újra eladni olcsóbban, és így próbálják védeni a márkáról kialakított képet. A brit Burberry 2018-as bevételi jelentéséből kiderült, hogy

a designer márka 37 millió dollárt költött az eladatlannak bizonyult ruhák és kiegészítők megsemmisítésére.

A hír akkora közfelháborodást váltott ki, míg végül a Burberry nyilatkozatban kötelezte el magát, hogy felhagynak ezzel az üzleti gyakorlattal.

A H&M eladatlan ruháit egy svédországi szénerőműben égették el, ahol energiát állítottak elő belőle. A cég magyarázata szerint a ruhák nem voltak biztonságosak a vásárlóik számára - jelentsen is ez bármit.

Ráadásul a hulladéklerakóba kerülő ruhák ártalmatlanítása jelentős környezeti terhet jelent.

Illusztráció Forrás: MTI/EPA/Luong Thai Linh

Egy póló elkészítéséhez 2.700 liter vízre van szükség – a ruhaipar az olajipar után a második legszennyezőbb a Földön a Világgazdasági Fórum szerint.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének becslése szerint évente 13 ezer tonna textiláru kerül a hulladéklerakókba, ráadásul ezek közül sok olyan anyagból készül, ami sosem bomlik le.

És a ruhaneműk elégetése sem szerencsés megoldás, mivel a folyamattal rengeteg széndioxid és számos további üvegházhatást okozó gáz kerül a légkörbe, ami hozzájárul a globális felmelegedéshez.