A tervek szerint a vállalat április 21-én (a húsvétot követő hét keddjén) indítja újra a gyártást a szerelő- és alvázgyárában 250 és - egy másik részlegben - 190 alkalmazottal, akik önként vállalkoznak erre. Aztán május 4-től már az autógyár teljes kapacitással dolgozna.
A társaság az alkalmazottait arról tájékoztatta, hogy új szabályokat vezettek be a gyárban a koronavírussal való fertőzés elkerülése érdekében.
A Renault Dacia, amely a francia Renault csoport tagja, március 19-én függesztette fel a működését, néhány nappal azután, hogy az országban rendkívüli helyzetet hirdettek ki a járvány miatt. A felfüggesztett időszakra az alkalmazottak a munkaszerződésük szerinti alapbérük 85 százalékát kapják.
Egy másik romániai autógyártó, a Craiovai Ford gyár ugyancsak március 19-én állította le a gyártási tevékenységet, és a Ziarul Financiar román lap szerint
várhatóan május elején ez a gyár is folytatja a gyártást.
Mivel az autóipari gyártók egész Európában felfüggesztették a tevékenységüket, a romániai gépjármű-alkatrészek gyártói is ugyanerre kényszerültek, alkalmazottaikat pedig kényszerszünetre küldték.
A koronavírussal kapcsolatos korlátozások miatt Romániában jelenleg több mint egymillió munkaszerződést függesztettek fel, ezek többségében az állam átvállalja a kieső munkabéreket.
Forrás: Románia-insider.com