Mintegy 385 milliárd forintot fizetett ki a világ legjobb légitársaságai között számon tartott Qatar Airways a törölt járatok miatt utasainak. A cég közlése szerint - írja az Independent - az elmúlt öt hónapban mintegy 600 ezer foglaláshoz kapcsolódóan utalták vissza a viteldíjakat.
A cégnél elmondták: kétségtelenül érzékenyen érintette a vállalatot a visszafizetett összeg nagysága, ám így eleget tudtak tenni partnereik és vásárlóik jogos elvárásának.
A dohai székhelyű vállalatnál a légiutas-kísérőket és a földi kiszolgálásban dolgozó munkatársakat is az ügyfélszolgálati központokba helyezték át, hogy gyorsabb legyen a visszatérítési igények feldolgozása.
Az európai légi utasokra vonatkozó, jogaikat védő szabályozás értelmében, a törölt járatokra kifizetett viteldíjak visszatérítése a tervezett indulási dátum után egy héten belül esedékes. Ennek a határidőnek a tartása nagyon sok légitársaság számára okoz gondot, hiszen a járvány miatt bevételeik elapadtak, a visszatérítések viszont jelentős kiadásokat jelentenek számukra.
A Polgári Repülési Hatóság (CAA) szerint az Emirates, a Qatar Airways fő versenytársa, három hónapra vállalja a jegyárak visszatérítését. A dubaji székhelyű vállalat arra számít, hogy ezt az időtartamot szeptemberre már 30 napra tudja szorítani.
A nemrégiben csődvédelmet kért Virgin Atlantic-nál jelenleg négy hónapot vesz igénybe a visszatérítés.
Richard Moriarty, a CAA vezérigazgatója elmondta, bár nem hagyják figyelmen kívül a légitársaságokat a járvány miatt ért súlyos kihívásokat, de
egyértelművé tették számukra azt, hogy a cégeknek a lehető legrövidebb időn belül teljesíteniük kell utasaik számára a visszatérítéseket.
A Qatar egyébként 10 százalékos bónuszt ajánlott azoknak, akik hajlandók a készpénz helyett az utalvány formájában történő visszatérítést választani. A cég szerint az utasok 36 százaléka élt ezzel a lehetőséggel.