A légitársaság, amely már egy vagyont fizetett ki az utasoknak

COVID-19 epidemic caused by new coronavirus Horizontal koronavírus repülőtér járatok légiforgalom USA
International flights arrivals are listed on a screen at Los Angeles International Airport on March 12, 2020 one day before a US flight travel ban hits 26 European countries amid ongoing precautions over the Coronavirus. - US President Donald Trump announced a shock 30-day ban on travel from mainland Europe over the coronavirus pandemic that has sparked unprecedented lockdowns, widespread panic and another financial market meltdown Thursday.The announcement came as China, where the outbreak that first emerged in December, showed a dramatic drop in new cases and claimed "the peak" of the epidemic had passed. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
Vágólapra másolva!
A koronavírus-járványhoz kapcsolódó járattörlések miatt számtalan légitársaság kényszerült arra, hogy - összhangban a szabályozással - visszatérítse a jegyek árát utasainak. A Qatar Airways az adatok szerint már közel 1 milliárd fontot fizetett ki.
Vágólapra másolva!

Mintegy 385 milliárd forintot fizetett ki a világ legjobb légitársaságai között számon tartott Qatar Airways a törölt járatok miatt utasainak. A cég közlése szerint - írja az Independent - az elmúlt öt hónapban mintegy 600 ezer foglaláshoz kapcsolódóan utalták vissza a viteldíjakat.

A cégnél elmondták: kétségtelenül érzékenyen érintette a vállalatot a visszafizetett összeg nagysága, ám így eleget tudtak tenni partnereik és vásárlóik jogos elvárásának.

A dohai székhelyű vállalatnál a légiutas-kísérőket és a földi kiszolgálásban dolgozó munkatársakat is az ügyfélszolgálati központokba helyezték át, hogy gyorsabb legyen a visszatérítési igények feldolgozása.

Illusztráció Forrás: AFP/Frederic J. Brown

Az európai légi utasokra vonatkozó, jogaikat védő szabályozás értelmében, a törölt járatokra kifizetett viteldíjak visszatérítése a tervezett indulási dátum után egy héten belül esedékes. Ennek a határidőnek a tartása nagyon sok légitársaság számára okoz gondot, hiszen a járvány miatt bevételeik elapadtak, a visszatérítések viszont jelentős kiadásokat jelentenek számukra.

A Polgári Repülési Hatóság (CAA) szerint az Emirates, a Qatar Airways fő versenytársa, három hónapra vállalja a jegyárak visszatérítését. A dubaji székhelyű vállalat arra számít, hogy ezt az időtartamot szeptemberre már 30 napra tudja szorítani.

A nemrégiben csődvédelmet kért Virgin Atlantic-nál jelenleg négy hónapot vesz igénybe a visszatérítés.

Richard Moriarty, a CAA vezérigazgatója elmondta, bár nem hagyják figyelmen kívül a légitársaságokat a járvány miatt ért súlyos kihívásokat, de

egyértelművé tették számukra azt, hogy a cégeknek a lehető legrövidebb időn belül teljesíteniük kell utasaik számára a visszatérítéseket.

A Qatar egyébként 10 százalékos bónuszt ajánlott azoknak, akik hajlandók a készpénz helyett az utalvány formájában történő visszatérítést választani. A cég szerint az utasok 36 százaléka élt ezzel a lehetőséggel.