Ilyen autószörnyet nem látott a világ, terepjárót és luxuslimuzint kereszteztek

Aznov Palladium
Vágólapra másolva!
Egy kis olasz gyártó saját fejlesztésű, emelt luxus-szedánt mutatott be, amely nagyobb az új Hummernél is, de azzal ellentétben nem villanymotor, hanem egy V8-as hajtja.
Vágólapra másolva!
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Manapság annyira nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidő-autók, hogy lassan már kompakt ferdehátúak, a céges limuzinok és a sportkupék helyett is ilyeneket vesznek az emberek. Egyetlen cég sem engedheti meg, hogy ne legyen SUV a kínálatában, a Porsche Cayenne elsöprő sikerét látva az olyan tradicionális luxusmárkák, mint a Bentley, a Maserati, a Lambirghini, és a Rolls-Royce is beadták a derekukat, sőt, már a Ferrari is gőzerővel dolgozik a saját hobbiterepjáróján.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Sokféle lehet egy SUV, kicsi, nagy, hagyományos ötajtós, esetleg sportosan kupés tetejű, sőt Range Roverből még háromajtós is létezik.

Egyvalami nem volt még soha: klasszikus háromdobozos felépítésű, négyajtós limuzin.

Igaz, hogy a Mercedes bemutatott két éve Kínában egy pont ilyen Maybach-ot, de az Ultimate Luxury tanulmány olyan ronda lett, hogy a fintorgó visszajelzéseket látva gyorsan lemondtak a gyártásáról.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Egy kis olasz autós cég, a Monzában működő Aznom szintén meglátta a piaci rést, és

a nagy gyártókat beelőzve elkészítette az első terepjáró luxuslimuzint,

a Palladiumot, amelyet gyártani is fog, igaz, a tervek szerint mindössze 10 példányban. Többre nincs kapacitása a korábban főleg autóbelső-átépítésekkel foglalkozó Aznomnak, mivel a kocsit a klasszikus olasz karosszériaépítő hagyományokat ápolva, kézi munkával készítik, egyes karosszériaelemek például kalapálás útján nyerik el formájukat.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

A cég alapító tulajdonosa, a 43 éves Marcello Meregalli mindig is rajongott a nagy autókért, és akkor érlelődött meg benne a gondolat, hogy négyajtós terepjárót kell készítenie, amikor az olasz borászok autóit látva minden SUV egyformának tűnt neki, és amikor az északolasz sípályák közelében sok elakadt luxuslimuzinnal találkozott. Az utolsó lökést az adta meg az elhatározásához, amikor meglátta a Barack Obama számára gyártott elnöki Cadillac limuzint, amelynek azért olyan furák az arányai, mert az Escalade terepjáró alapjaira készült.

Atalux, az első próbálkozás

Az Aznom első tereplimuzinos próbálkozása, a 2018-as Atalux fontos mérföldkő volt a Palladium felé vezető úton. Ez az öszvérjármű egyszerre volt pickup, luxuslimuzin és terepjáró. Szemből ugyan nem különbözött az alapokat adó Dodge Ram 1500 pickuptól, de a B-oszloptól hátrafelé egyedi karosszériát kapott: a plató rovására meghosszabbították az utasterét, amelyet egyedi tervek alapján, fényűző berendezéssel láttak el, még pezsgőhűtő és ággyá alakítható hátsó ülés is volt benne.

Mivel az egyetlen példányban legyártott Atalux a vártnál sokkal hamarabb és magasabb áron (80 millió forintnak megfelelő összegért) kelt el, Meregalli számára világossá vált, hogy jó az irány, de tudta, hogy az áttöréshez egyedi és extrém külső dizájnra is szükség van. Ezzel a Camal Studió alapítóját, Alessando Camoralit bízta meg, aki először a Radical-alapokon nyugvó SerpaS sportautót tervezte meg a számára, utána viszont már a Palladiumon dolgozott.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

A sajtóközlemény által egyszerűen csak hiperlimuzinnak nevezett négyajtós luxusterepjáró nem csak szokatlan formájával, de a méreteivel is feltűnést kelt majd bárhol, ahol megjelenik:

közel 6 méter hosszú, több mint 2 méter széles és közel 2 méter magas.

Még a két hete bemutatott új Hummer EV is bőven elbújhat mögötte, mivel fél méterre rövidebb. Klasszikus szépségnek nehéz lenne nevezni a Palladiumot, de izgalmas formai megoldások bőven vannak rajta, az ívelt sárvédőktől a lőrésnyi ablakkal ellátott C-oszlopokon át a kupészerű tetőig.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Az alapokat adó, tavaly bemutatott, ötödik generációs Ram 1500 pickupból csak az ajtókat hagyták meg, az összes többi karosszériaelem saját tervezésű. A sárvédők acélból, a tető és a motorháztető szénszálból, a lökhárítók kompozit műanyagból készülnek, de a gigantikus Palladium így is

2,65 tonnát nyom, vagyis B-s jogsival csak egy könnyű utánfutót lehetne mögé kötni,

hogy ne lépje át a szerelvény tömege a megengedett 3,5 tonnát. Szerencsére hatalmas (elöl 408, hátul 380 mm átmérőjű) Brembo fékeket építettek be a szintén nem kicsi, 22 colos felnik mögé, hogy a megállással ne legyen probléma.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Bár kétségkívül megvan a megfelelő előzési presztízse az autópályák belső sávjának takarításához, a végsebessége csak 210 km/h az elektronikus korlátozás miatt. Ez persze egy családi ház méretű és légellenállású terepjárótól szép teljesítmény, de ha azt vesszük, hogy egy

710 lóerős, 950 Nm nyomatékú,

5,7 literes, két turbóval lélegeztetett Hemi V8-as felel a mozgatásért, akkor már nem lehet annyira büszke rá.

A vezetőoldali ajtón lévő érintőpanelről az elektromos mozgatású polcok és fiókok, a négyzónás klíma és a hangulatvilágítás is vezérelhető az ajtózárakon és az ablakokon kívül Forrás: Marco Zamponi - Aznov

A 4,5 másodperces gyorsulás viszont már elég jónak tűnik, mivel csak 0,9 másodperccel marad el a jelenlegi leggyorsabb benzines SUV, a Lamborghini Urus idejétől. Nyolcfokozatú automata váltó és központi differenciálzáras, kapcsolható összkerékhajtás juttatja az útra a 710 lóerőt és a 950 Nm-t, felező nincs. Nem adták meg a fogyasztást, de nem nehéz kitalálni, hogy a hengerlekapcsolási lehetőséggel és az opciós lágy hibrid rendszerrel és együtt sem lehet szerény.

Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium
Aznov Palladium

Azonban egy kanyargós úton valószínűleg azonnal bottal üthetné az Urus nyomát a Palladium, ugyanis

a pickup-alapok miatt klasszikus létraalváza épül,

a futóműve pedig csak elöl független, hátul merev tengelyes. Igaz, adaptív lengéscsillapítással és programozható, négy fokozatban emelhető légrugózással az Aznom mérnökei igyekeztek mindent kihozni belőle, amit lehet, de az borítékolható, hogy a hiperlimuzin terepen otthonosabban mozog majd, mint a német autópályán vagy egy kanyargós szerpentinen. Az árat még nem árulták el, bár ez nagyban függ majd attól is, hogy az ügyfelek a teljesen személyre szabható utasteret milyen extrákkal kérik.