Nyugati csoda a népköztársaság útjain – Peugeot 304 veteránteszt

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Kifejezetten nagy a hasmagasság, a futómű kényelmes, ahogy egy akkori francia autóhoz illett
Vágólapra másolva!
1969-ben megszületett a népszerű 204-es nagyobb testvére, és szinte azonnal óriási siker lett. Egy minden ízében eredeti, sosem restaurált példányt próbáltunk ki, méghozzá az első sorozatból. Igazán különlegessé teszi, vadonatújan érkezett hazánkba, irigyelhették is gazdáját a szocialista autókkal járó szomszédok.
Vágólapra másolva!
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Ahhoz, hogy a költségeket féken tartsák, a Peugeot konyhájában meglévő alapanyagokból főztek: a valamivel kisebb, a bemutatásakor modern 204-estől érkezett a fronthajtáson kívül a padlólemez, a négyfokozatú váltó és több utastéri komponens is. A keresztben forgó motor a rokon 1130 köbcentisének felfúrásával született, így lett 1288 köbcentis, és ugyanúgy összeépítették a váltóházzal és differenciálművel, mint korábban. A Pininfarina stúdió is „újrahasznosított" formákkal dolgozott, ugyanis az egy évvel korábban bemutatott 504-es ábrázatát rajzolta át a 304-eshez.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Még kabrió és áruszállító is készült belőle

Az új négyajtóst 1969 szeptemberében mutatták be a Párizsi Autószalonon, és már a bemutató után sorban álltak érte. Már csak azért is, mert egyszerű, elegáns megjelenésével és néhány műszaki részletével felsőbb kategóriás benyomás keltett. Otthon a Renault 12 és a Simca 1300/1500, később pedig a bokszermotoros Citroën GS volt a 304-es legnagyobb piaci konkurense. 1970-ben új karosszériaváltozatok érkeztek: a kupé és a kabrió dupla karburátorral és nagyobb szelepekkel 75 lóerősre izmosított, de változatlanul 1,3-as motorral (ezt később a négyajtós is megkapta).

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Ekkor érkezett a kombi is (további spórolásként a 204 Breakkel megegyező farkialakítással), amiből 1976-ban megjelent az áruszállító (Fourgonette) változat is.

Ugyancsak 1976-ban érkezett a parányi 1,3-as dízel, amit 1979-ben 1,5-ös gázolajos váltott fel,

és időközben a benzinesnek új kiadása készült 1290 köbcentivel és több nyomatékkal. Amerikában is megpróbálkoztak vele, kevés sikerrel. Oda dupla körlámpás, csökkentett kompressziójú, 59 lóerős változatok mentek. Az alsó-középkategóriás 304-est csak három évig gyártották az eredeti formájában, sor került az első ráncfelvarrásra.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Ekkor a mutatós, két részből álló hátsó lámpák helyére szimpla téglaformájúak érkeztek, a meglehetősen puritán műszerpult helyett a kupé és kabrió három körműszerből álló elegánsabb együttesét szerelték minden modellbe, és a kormányváltótól is megszabadultak. 1979-ben futtatták ki a szedánt, a kupét és a kabriót is, de a haszonváltozatok még egy évig készültek. Már 1977-ben piacra dobták a korszerűbb utódot, a 305-öst, így két évig még együtt futott a két modell. A gyártási darabszám meghaladta az egymilliót, de rozsdásodási hajlama miatt kevés érte meg a veteránkort.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Nyugati különlegesség a sok Merkúr-autó között

Tesztautónkat sohasem restaurálták, szépen megőrzött példány a ráncfelvarrás előtti időkből. Első magyar tulajdonosa Párizsból hozta újonnan - ezt azért tehette meg, mert a felesége légiutas-kísérőként dolgozott.

A pénzügyminisztériumi behozatali engedély és a vámhivatal papírja ma is megvan.

Lábon jöttek vele haza, majd első gazdája egészen haláláig használta, garázsban tartotta és lelkiismeretesen gondozta – irigyelt kincs volt egy ilyen nyugati autó a Moszkvicsok, Wartburgok és Skodák tengerében. Örököse már jóval kevesebbet ment vele, de néha elvitte egy-egy kiállításra.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Mai tulaja is egy ilyen eseményen látta meg először, jó 10 évvel ezelőtt, de a 304-es sok éven át nem volt eladó, majd végül idén februárban az üzlet mégiscsak megköttetett. Ekkorra a gép már jó ideje felbakolva állt, és az állásban lassan kezdett tönkremenni. Motorja üzemképes volt, annyira, hogy beérte folyadékcserével és egy kis porlasztó-beállítással. A fékek szorultak, a hátsó munkahengereket és a fékcsöveket is cserélni kellett. A váltó a rudazat beállításán kívül más munkát nem igényelt. Valamikor javították a négy sárvédőt, mert eltért a színük, így a teljes autót újrafényezték.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Igazi francia: sportosság helyett a kényelem a fontos

Meglepően nagy az utastere a kívülről kicsinek tűnő kocsinak, de inkább praktikus, mintsem elegáns. Az ülések hosszú utazásokhoz is elég nagyok és kényelmesek, négy felnőtt bőven elfér. Komfortos vezetéshez jól beállítható az üléspozíció, a kormány is megfelelő szögben áll. A kis négyhengeres kifejezetten csendes az orrban; nehezen melegszik, és hidegen a terhelést sem szereti. Régimódi sajátossága a kormányváltó, de könnyű megszokni: jól érezni a rugó ellenállását, mégsem nehéz tologatni, pontosan betalál a fokozatokba – és nem mellesleg jól kézre áll a kar.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Az összes fokozat rövid, ugyanakkor a motort felesleges pörgetni (és nem is szereti) különösebben, 40 km/h körül már nyugodtan jöhet a negyedik. Aránylag gyenge a gyorsulása, de 15-16 másodperc alatt azért megvan a 100 km/h.

100-110-zel gurul a legszívesebben, de 80-as tempó felett már hangos. A vibráció kevés, de ilyenkor zavar a legjobban, hogy rövid a negyedik sebességfokozat.

Mint a legtöbb korabeli autónál, ennél is jól belátható a szögletes karosszéria, hiszen nagyok az ablakfelületek, vékonyak a tetőtartó oszlopok, és még fejtámlákat sem építettek be.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Pontosan, kevés holtjátékkal terelgethető a kocsi a fogasléces kormánnyal. Szervo persze nincsen, de így sem különösebben nehéz forgatni a vézna karimájú volánt. A maga korában modern, elöl-hátul független futómű szorgalmasan nyeli az úthibákat, kifejezetten kényelmes hangolású, viszont kanyarokban a stabilizátor ellenére is billeg. Sok más akkori Peugeot limuzinhoz hasonlóan ebbe is beépítettek tolótetőt, ami nagyban javítja a szellőzést, és igazán hangulatos extra is, csak nagyobb tempónál meglehetősen hangos – ezen lehetett segíteni a kívülre felszerelt plexi légterelővel.

Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt
Peugeot 304 (1972) veteránteszt

Műszaki adatok - Peugeot 304 (1972)

Motor: SOHC-vezérlésű soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1288 cm3. Furat x löket: 76,0 x 71,0 mm. Kompresszióviszony: 8,8:1. Teljesítmény: 65 LE, 5750/perc fordulaton. Nyomaték: 91 Nm, 3750/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú kormányváltó, elsőkerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl MacPherson, kanyarstabilizátorral, hátul hosszanti lengőkaros, független. Elöl tárcsa, hátul dobfékek, kétkörös fékrendszer szervóval.

Felépítmény: négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4140 x 1570 x 1410 mm. Tengelytáv: 2590 mm. Csomagtartó: 445 l. Tank: 42 l. Saját tömeg: 950 kg.

Végsebesség: 150 km/h.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil decemberi számában: