A bejegyzés szerint
a főváros baloldali többsége jogszerűtlenül megakadályozta, hogy a JCDecaux cég jogszerű ajánlata nyerjen a BKV reklámközbeszerzésén.
Ezt a bíróság is megállapította, csakhogy a francia hátterű cég egy évvel később, a koronavírus-járvány idején már nem tartja az eredeti ajánlatát.
Mint írták, az "elkaszált közbeszerzéssel" négy éven keresztül havonta 142 millió forint bevétele lett volna a BKV-nak, a 2019-es 55 millió és a 2020-as 62 millió forint helyett, vagyis minden hónapban 80 millió forint a veszteség.
Ez évente csaknem egymilliárd forint.
Megjegyezték, hiába volt a kormányhivatal törvényességi észrevétele és a fővárosi Fidesz-frakció jobbító javaslata a helyzet rendezésére, Karácsony Gergely hajthatatlan volt. A
számlát viszont a budapestiek fizetik
- írták.
Kérdés, ki vállal felelősséget a többmilliárdos veszteségért, és mikor lesz következményük a sorozatos törvénytelen döntéseknek - tették hozzá.
A JCDecaux Hungary Kft. korábbi lapinformációk szerint a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosításáért havi 142 millió, évi több mint 1,7 milliárd forintot ajánlott a BKV Zrt.-nek.
A cég ajánlata nyert volna, a BKV azonban megtagadta a szerződéskötést.
Erre azt követően került sor, hogy a Fővárosi Közgyűlés elfogadta Karácsony Gergely főpolgármester határozati javaslatát, amely megtiltja, hogy a fővárosi cégek egy évnél hosszabb időre írjanak alá megállapodást a tulajdonukban, használatukban vagy vagyonkezelésükben lévő reklámfelületek hasznosítására. A BKV a tenderkiírás szerint négy plusz, opcionálisan további négy évre tervezte a reklámhelyek értékesítését.