Hatalmas a torlódás az USA legforgalmasabb kikötőjében

Los Angeles-i teher kikötőrő
SAN PEDRO, CA - SEPTEMBER 18: Cargo ships hold shipping containers (centre R) as other containers sit at the Port of Los Angeles, the nation's busiest container port, on September 18, 2018 in San Pedro, California. China will impose an additional $60 billion in tariffs on U.S. imports in retaliation to $200 billion in tariffs on Chinese imports set by U.S. President Donald Trump. (Photo by Mario Tama/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Los Angeles-i kikötő vezetője közleményben sürgette a vállalatokat, hogy gyorsabban vegyék át szállítmányaikat, megelőzve a további torlódást. A kikötőben ugyanis hosszabb ideig tartózkodnak a konténerek, mint a pandémia előtt.
Vágólapra másolva!

Arra kérték az importőröket, hogy a lehető legrövidebb időn belül vegyék át rakományaikat, ezzel lehetőséget biztosítva a konténerek további hasznosítására.

Jelenleg 4-5 napos kirakodási idővel számolnak, ami jóval több, mint egy évvel ezelőtt.

A kikötő vezetője szerint fontos lenne a jelenlegi nyugodt időszakban javítani a rakodási időn, mivel az áruk mennyisége egyre csak nőni fog az iskolaév kezdetének közeledtével vagy a novemberi-decemberi ajándékozási szezonnal.

Los Angeles-i kikötő felülnézetből Forrás: Getty Images/Mario Tama

A hatalmas teherkonténerek hajóztatása az egyik legfontosabb motorja a világgazdaságnak, melyet a járvány egészen sajátos próbatételek elé állított. A nagyvilág vizein egyszerre nagyjából 55.000 hajó van jelen, ami azt jelenti, hogy körülbelül 20 millió konténer van folyamatosan úton. A teherhajózás iparágában, különösen a konténerek felhasználásában, nagyon fontos a körkörösség elve, a Covid-19 viszont hatalmas zavarokat okozott a globális ellátási láncban - ideértve a teherkonténerek rendelkezésre állását is.

Konténerek Los Angeles kikötőjében Forrás: AFP/Frederic J. Brown

A járványnak köszönhető munkaerőhiány, a vírusveszély miatt megnehezülő műszakváltások miatt a kikötőkben a ki- és berakodás nagyon lelassult, így a konténerek nincsenek folyton mozgásban. A tavalyi évben az üres konténerek átlagosan 45 napot töltöttek a raktárakban, kikötőkben, de van, ahol ez elérte a 60 napot is.