A Porsche Macan, a BMW X3 és a Mercedes GLC olasz vetélytársa változatos motorválasztékkal érhető el: hathengeres belső égésű motorral, négyhengeres lágy hibrid hajtással, valamint – egy éven belül – elektromos hajtással (Folgore verzió) is,
ami viszont nem lesz, az a dízelmotor.
Pedig a Grecale műszakilag az Alfa Romeo Stelvio közeli rokona (osztoznak a Giorgio platformon), azt pedig lehet dízellel kapni.
Gyártója szerint az új SUV a kategóriája legtágasabb utas- és csomagterével rendelkezik, utóbbi 570 literes a Trofeo, és 535 literes a többi verzió esetében (a csökkenés oka, hogy a lágy hibrid rendszer akkumulátora itt kapott helyet). Maga a karosszéria 4.846 mm hosszú, tengelytávja 2.901 mm, ami 157, illetve 103 mm-es csökkenés a nagytestvér Levantéhoz képest.
Megmaradt a műszerfal közepén a hagyományos Maserati óralap, de ezúttal már digitális kivitelezésben, ami azért kellett, hogy a hangvezérelt digitális asszisztens is ezt a kijelzőt használhassa. De ezen kívül is van még három kijelző, amelyekről a Maserati Intelligent Assistant infotainment rendszer vezérelhető, a legnagyobb 12,3 colos. A Sonus Faber hifi alapfelszereltségként 14 hangszórón, High Premium felszereltségnél 21 hangszórón szólal meg.
A GT nevű alapverziót egy 300 lóerős, négyhengeres lágy hibrid rendszerrel kiegészített turbómotor hajtja; a Modena esetében ugyanez a hajtás 330 lóerős,;
a Trofeo csúcsváltozat pedig a 3,0 literes, 530 lóerős V6-os, ikerturbós benzinmotorral lesz elérhető,
amely az MC20 szupersportkocsit mozgató Nettuno motoron alapul. Ennek a hathengeresnek a különlegessége az előkamrás gyújtás, ami egy Forma-1-ből származó technológia, és a hatékonyságot valamint a teljesítményt is növeli. Némileg átalakították a Nettunót a Gracale számára, a száraz karteres kenés helyett nedves karterest kapott (mivel az MC20-assal ellentétben várhatóan nem fogják versenypályán használni), és alkalmassá tették a hengerlekapcsolásra is. Részterhelésnél az egyik komplett hengersor leáll, így három hengerrel, alacsonyabb fogyasztással lehet haladni, ha nincs szükség sok motorerőre.
A konkurenseihez (X3 M Competiton, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Mercedes-AMG GLC 63 S+) hasonlóan a Grecale Trofeo is 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége (285 km/h) viszont nagyobb, mert az olaszok nem használnak elektronikus leszabályozást.
A motorpalettát egy éven belül a 400V-os technológiával ellátott, tisztán elektromos változat teszi majd teljessé, amelyben egy 105 kWh-s akkumulátor teljesít szolgálatot. Ezen kívül csak annyit árultak el róla, hogy 800 Nm lesz a nyomatéka, és 4,5 másodperc alatt gyorsul majd százra.
A GT kivételével minden verzió kap önzáró differenciálművet a hátsó tengelyre, az összkerékhajtás, a nyolcfokozatú ZF automatikus váltó és az adaptív futómű viszont a GT-ben is széria. A Trofeo és a Modena esetében felárért légrugózás is kapható, ami nem csak a komfortot, de - a 65 mm-es hasmagasság-emeléssel - a terepjáró-képességeit is javítja.