Sokan várták már ezt a bejelentést a népszerű áruházlánctól

Vágólapra másolva!
Mostantól a Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. A Tesco 4R csomagolási stratégiájába tökéletesen illeszkedő újítás úgy biztosít fenntartható megoldást, hogy közben nem befolyásolja a termékek árát, írja közleményében a Tesco. 
Vágólapra másolva!

A Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei ezentúl 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban érhetők el. Az újítás azon zöldség-gyümölcs termékeket érinti, amelyeket az áruházlánc csomagolva értékesít. A fejlesztés a Tesco 4R (Remove – eltávolítás, Reduce - csökkentés, Reuse - újrafelhasználás, Recycle - újrahasznosítás) csomagolási irányelvét követi.

„Büszke vagyok arra, hogy immáron három teljes kategóriában kínáljuk árucikkeinket 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban, hiszen a háztartási, valamint a tészta- és rizstermékek után most már az előre csomagolt zöldségeket és gyümölcsöket is így értékesítjük.

– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.

A csomagolásra elsősorban azért van szükség, hogy a zöldség-gyümölcs termékek hosszabb ideig megőrizzék minőségüket és frissességüket, ami hozzájárul az élelmiszer-pazarlás megelőzéséhez.

Ezenkívül a csomagolás a mechanikai sérülések ellen is véd, és a vásárlást is egyszerűbbé, kényelmesebbé teszi például azáltal, hogy nem kell lemérni az árucikkeket. A zöldségek és gyümölcsök nagyobb része továbbra is lédig kiszerelésben (ömlesztve) kapható, a termékek szállításához használt összehajtható, zöld rekeszek pedig többször újrahasználhatók, valamint újrahasznosíthatók is, ami az elsődleges és másodlagos csomagolások terén is biztosítja a fenntarthatóságot.

Újrahasznosítható csomagolásban a Tesco sajátmárkás zöldségei és gyümölcsei Forrás: Tesco

A zöldségek és gyümölcsök új csomagolását a vállalat a lakossági hulladék-újrahasznosítási szabályok figyelembevételével fejlesztette ki, ami azt jelenti, hogy

a vásárlók a használt termékcsomagolást a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni,

így azok biztosan újrahasznosításra kerülnek.

Néhány példa újrahasznosítható csomagolásban kapható sajátmárkás zöldségekre, illetve gyümölcsökre:

  • A kettesével csomagolt bio cukkini és paprika esetében műanyag zacskó helyett csak papírszalagot használnak.
  • A burgonya csomagolását előre nyomtatott polietilén zacskóra cserélték le, így a teljes csomagolás újrahasznosítható anélkül, hogy a címkét le kellene szedni róla.
  • Az olyan termékek esetében, mint a kivi vagy az avokádó, a műanyag tálcákat papírtálcákkal helyettesítették.
  • Az olyan termékeknél, mint a szőlő, a fedelet hőzárral váltották ki minden csomagoláson.
  • A polisztirolzacskókat teljesen megszüntették az egzotikus gyümölcsök, illetve zöldségek esetében.

2009-ben a Tesco a világon elsőként vállalta, hogy 2050-re megvalósítja a szén-dioxid-kibocsátástól teljesen mentes működést.

2021-ben a vállalat új célokat tűzött ki, melyek szerint 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást saját működésében,

2050-re pedig az ellátási láncból eredő kibocsátását is nullára csökkenti.

A Tesco az első és egyetlen kiskereskedelmi szereplő Közép-Európában, amely a 2016/17-es pénzügyi év óta rendszeresen nyilvánosságra hozza a működésében keletkező élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adatait.

Illusztráció Forrás: AFP/Adrian Dennis

Magyarországon a vállalat a 2016/17-es bázisévhez képest 68 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét, ezzel pedig túlteljesítette az ENSZ 2030-ra kitűzött 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (UN SDG), amely az élelmiszer-hulladék megfelezéséről szól (a célt 2019/20-ban érte el a Tesco).

2020/21-ben az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg 65 százalékát adományozta a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, a többit pedig állatmenhelyeknek ajánlotta fel.

A csoporton belül a közép-európai (cseh, magyar, szlovák) vállalatok voltak az elsők, amelyek 2021-ben átálltak a 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra

a háztartási, valamint tészta- és rizstermékek kategóriájában, melyeket 2022 márciusában a zöldség-gyümölcs kategória követett.

A Tesco 4R stratégiája segít csökkenteni a csomagolási hulladék mennyiségét saját működésében, valamint szállítóinál és vásárlóinál. A megközelítés négy alapelvre épül: a csomagolás megszüntetése, ahol csak lehet, ahol nem, ott a mennyiségének csökkentése, nagyobb arányú újrafelhasználás, valamint a maradék újrahasznosítása. A vállalat eddig 506,5 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot távolított el sajátmárkás termékei csomagolásából Közép-Európában.