Az európai jogalkotók a belső égésű motorok betiltásáról szavaznak, de mi történik ezután?

Vágólapra másolva!
Mindenkinek hozzá kell járulnia a "Zöld Átmenet" sikerességéhez. Az iparágainknak megvan az ahhoz szükséges beruházási kapacitása, hogy a közlekedés minden ágazatának hozzáférhetővé váljanak a karbonszegény technológiával előállított üzemanyagok.
Vágólapra másolva!

Az elektromobilitás, a hidrogén hajtás, a megújuló és karbonszegény folyékony üzemanyag ma már mind valóság. Rendelkezünk ezekkel a technológiákkal és szükségünk van mindegyikre!
Az európai jogalkotók a belső égésű motorok végleges betiltásáról szavaznak,. A következmények már most megjósolhatók. Az autók ára emelkedni fog, az eladások csökkennek, a még megfizethető árú kisautók eltűnnek a piacról.

Forrás:FuelsEurope

A közlekedési szektor klímasemlegességének elérésében elengedhetetlen szerepe van a megújuló és karbonszegény üzemanyagok által nyújtott meglévő és versenyképes technológiának:

1. Tegyük klímasemlegessé a belső égésű motorokat!

2. Gyorsítsuk fel a károsanyag-kibocsátás csökkentését ezen új üzemanyagok elterjesztésével minden új és már üzemelő belső égésű gépjárműnél!

3. Tegyük elérhetővé minden gépjárműtulajdonos számára a fenntartható közlekedést még
megfizethető árú új, vagy használt hagyományos autó vásárlása esetén is! Így továbbra is megmaradhat a vezetés élménye mindenki számára.

4. Biztosítsunk egy igazságosabb társadalmi átmenetet, amelyben nem az alacsony jövedelmű állampolgárok támogatják a gazdagabbakat, akik megengedhetik maguknak a drágább, új elektromos járművek megvételét!

5. Tartsuk fenn a belső égésű motorok területén az európai autóipar vezető szerepét, és védjük meg ezzel az uniós országokban munkahelyek százezreit!

6. Csökkentsük a világ függőségét attól a néhány országtól, amelyek az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorokat és az azok gyártásához nélkülözhetetlen fémeket (nikkel, kobalt, lítium) állítják elő!

A jogalkotóknak: "Ha az iparágaink elkötelezettek, hogy aktív szerepet vállaljanak az energia átmenet felgyorsításában, és végrehajtsák az ahhoz szükséges beruházásokat, akkor miért kell jogszabályokkal korlátozni a karbonszegény és megújuló alapú üzemanyagok használatát, a közlekedés bármely szektorában?"