A weboldalfejlesztés „tudománya” nem mindennapi felfedezéseket tartogat

Vágólapra másolva!
Sokan, amikor életükben először készítenek honlapot, nyilván a legégetőbb problémákra fókuszálnak. Milyen legyen a rendszer felépítése, hogy nézzen ki... A tartalomgyártás is viszonylag korán a figyelem célkeresztjébe kerül, lévén a látogatók tájékoztatása, informálása elsőbbséget élvez. Ellenben ekkor sokan a „hogyan” kérdésével nem foglalkoznak, mondván ráérnek arra még. Pedig minél előbb képbe kerül a SEO, annál biztosabb és persze gyorsabb a várható, pozitív eredmény.
Vágólapra másolva!
Forrás: Envato Elements

Az első oldal találati listájában helyezést elérni nem lehetetlen?

Nem! A keresőoptimalizálás pontosan ezt a célt szolgálja. Az internetezők szokásait megfigyelve egyértelműen kiderül, hogy a legtöbben, miután beírnak egy vagy több kulcsszót a keresőbe, a találati oldalak közül a legelsőt böngészik végig. A továbbkattintások száma a második, harmadik, sokadik oldalra kifejezetten ritka. Még asztali számítógépes környezetben talán van rá némi esély, de mobilon böngészve ez az eshetőség finoman szólva sem releváns. Vagyis a láthatóság növelése az a cél, ami az első pillanattól kezdve prioritás. Ugyanakkor, ha utólag derül fény arra, hogy az érintett weboldal nem teljesít a legjobban ezen a téren, akkor sincsen semmi probléma. Hogy miért? Mert az optimalizálás bármikor elvégezhető, és bár kétségtelenül időt, energiát, hozzáértést igényel, viszont a megtérülése sokszoros.

Fizetett hirdetés vagy organikus találat?

A keresőmotorok első találatait azok a cégek foglalják el, akik fizetett hirdetéssel biztosítják be a jó helyezésüket. Ezek után jönnek azok a vállalatok, akikre organikus találatokként hivatkoznak a szakmában. Az organikus ebben az esetben természeteset jelent, vagyis az adott oldalak „pusztán” a tartalmukkal érik el ezeket a kiemelkedő helyezéseket. Így ha tovább akarjuk pontosítani a célt, akkor úgy is megfogalmazhatjuk, hogy a minél jobb organikus találat elérése a lehető legideálisabb irány.

Ha abból a szempontból vizsgáljuk meg ezt a két lehetőséget, hogy melyik által generálódik minőségibb forgalom, akkor az organikus az egyértelmű befutó. Az ok egyszerű: mivel a szörfölők aktívan keresik azt a témát, ami őket érdekli, ezért kellő elszántsággal és akár vásárlóerővel találnak rá az oldalra. Arról nem is beszélve, hogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy erőteljesebb márkahűség teremthető meg akkor, ha a felhasználó a keresőmotor közbenjárásával fedezi fel a számára legszimpatikusabb, leginkább informatív website-ot. Összességében a fizetett és az organikus forgalom kiegészítik egymást, nem is akármilyen duót alkotva.

Mekkora mértékben manipulálhatóak a keresési algoritmusokat?

Az algoritmusok jönnek és mennek, változnak, de a netezők szokásai is időről időre módosulnak. Azt tehát érdemes elfogadni, hogy ezer százalékban nem befolyásolhatóak az eredmények, ugyanakkor határozottan magas százalékban borítékolható a hosszú távon megmutatkozó siker. Magyarul az nem is kérdéses, hogy jó ötlet-e időt, energiát áldozni az optimalizálásra, mert a válasz, a fentiek fényében nyilván nem meglepő módon egy határozott igen!