A múlt héten csúcsra pörgött a kiskereskedelmi vajháború: először - az Origo itt írt róla - az Aldi jelentette be, hogy tartósan 20 százalékkal csökkenti a vaj árát, majd a CBA, a Lidl és a Penny is hasonló lépést tett.
Az rögtön érzékelhető volt, hogy azzal, hogy az Aldi egy másfél-kétéves drágulási ciklust követően árcsökkenést hirdetett meg, egy korszak lezárult a kiskereskedelemben és nyomás alá helyezte a versenytársait
- írja a Világgazdaság. A CBA, a Lidl és a Penny felvette az eléjük ledobott kesztyűt és beleállt a vajháborúba, ugyanakkor a nagy áruházláncok, mint a Tesco vagy a Spar, eddig látványosan elhajoltak a helyzet elől.
Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ők ne reagálnának a kiskereskedelemben zajló folyamatokra, ami az élelmiszerboltok bevételeit nem, de a profitvárakozásait már jócskán veszélyezteti. Egyszerűen arról van szó, hogy ezek az üzletláncok más úton járnak és máshogyan szállnak be az árversenybe.
De hogyan csökkentik az áraikat az egyes áruházláncok? Ezt gyűjtötte csokorba a Világgazdaság cikke.