Drámai tőzsdei zuhanásban a transznemű nővel reklámozó sörfőzde

Bud Light, ital, sör
NEW YORK, NEW YORK - MAY 04: A view of rainbow bottles of Bud Light during the 30th Annual GLAAD Media Awards New York at New York Hilton Midtown on May 04, 2019 in New York City. (Photo by Bryan Bedder/Getty Images for GLAAD)
Vágólapra másolva!
Az Anheuser-Busch nevű sörfőzde több mint 6 milliárd dollárt veszített piaci értékéből a transznemű közösségimédia-hírességgel, Dylan Mulvaney-vel kötött promóciós együttműködését követő napokban. A gyártó részvényei a Bud Light transzkampánya által kiváltott országos, sőt világszintű botrány miatt zuhantak.
Vágólapra másolva!

Az Anheuser-Busch részvényei közel öt százalékot estek, miután Dylan Mulvaney a hónap elején reklámozta a Bud Light nevű sört.

Ez a húzás eddig 6,65 milliárd dollárt inflált el a vállalat piaci értékéből.

Bud Light (Fotó: Bryan Bedder/Getty Images for GLAAD) Forrás: Getty Images for GLAAD/2019 Getty Images/Bryan Bedder

Dylan Mulvaney ─ aki férfinak született, de ma már nőnek vallja magát ─ a Bud Light legújabb promotere. A Bud Light Mulvaney-t egy limitált kiadású, az arcát ábrázoló dobozkával népszerűsítette. A legutóbbi közösségi médiás videókban Mulvaney a márkát azzal reklámozta, hogy habfürdőben hempergett és összevissza beszélt.

─ mondta Mulvaney az Anheuser-Buschsal való együttműködésének bejelentésekor.

A partnerség országos visszhangot váltott ki a sörmárka ellen, az eladások több államban is jelentős zuhanást produkáltak.

Ahogy arról a Breitbart News is beszámolt,

a bárokban országszerte azt tapasztalják, hogy a vásárlók elkerülik a márkát.

Egy Missouri állambeli bárban a Bud Light és más Anheuser-Busch italok eladásai a jelentések szerint nagyjából 40 százalékkal csökkentek. Egy New York-i Hell's Kitchen negyedben lévő bárban ─ ahol sok a magát homoszexuálisnak valló vendég ─ a jelentések szerint mintegy 70 százalékkal estek vissza a Bud Light eladásai.