A Microsoft már a Windows 10 kiadása óta feszegeti a határokat a saját termékeinek agresszív erőltetésében, csak a legelső botrányt keltett akcióját felidézve a Start menü keresője kizárólag a Bingben hajlandó internetes keresést végrehajtani, a kapott találatokat pedig az Edge-ben nyitja meg.
Most egy hasonló kaliberű kísérletre hívta fel a figyelmet a The Verge újságírója, egy új Windows 11-es számítógép beüzemelése során elindította az Edge böngészőt, hogy letöltse vele a Google Chrome-ot. Alaposan megdöbbent az eredmény láttán: a találati oldal látható részét teljesen kitöltötte egy szöveges hirdetés arról, hogy milyen előnyei vannak a Bing keresőmotor használatának.
Ez a reakció közvetetten azt is sugallja, hogy érdemes az Edge böngészőt használni, hiszen az gyárilag a Binggel keres.
Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a Mirosoft úgy állította be a reklámcikket, mintha valós időben generálta volna a Bing chatbotja, noha az azonnali bepattanása alapján gyanús, hogy előre betárazott szövegről van szó. Ez persze nem zárja ki, hogy eredetileg tényleg a chatbot fogalmazta meg.
Sean Hollister érdeklődésére több kollégája is megerősítette, hogy náluk is a váratlan tartalmú találati oldal jelenik meg a Chrome keresőkifejezésre, azonban nem volt teljesen univerzális a jelenség, mások az elvárt találati oldalt látták. A Microsoft elsőre egy sablonválaszt küldött az újságíró megkeresésére, miszerint a cég rendszeresen kísérletezik új funkciókkal és kezelőfelületekkel, majd röviddel a kiadvány cikkének megjelenését követően a szóvivője közölte, hogy „már nem száll el" a keresőmotor felhasználói élménye a Chrome keresőkifejezésre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!