Ki nem állhatják a magyarok, ha egy webshopon helyesírási hibák vannak

webshop, forrás: pixabay.com
Vágólapra másolva!
Fontosabb nekünk egy webshop megítélésben az, hogy vannak-e rajta helyesírási hibák, minthogy láthatóan fel van-e tüntetve a visszaküldési és pénzvisszafizetési lehetőség – mutatják a Shoptet reprezentatív felmérésének adatai. Tízből négy magyar nem vásárol olyan oldalról, ahol nem fizethet utánvétellel. A magyarok 71 százaléka rendelne olyan webáruházból, aminek nincs elérhető ÁSZF-je és GDPR szabályzata, és csak 15 százalékuk olyan tudatos, hogy nem rendel, ha nincs az oldalnak biztonságos kommunikációról szóló tanúsítványa.
Vágólapra másolva!

Közép-Európa piacvezető webáruház üzemeltető rendszere, a Shoptet reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy vajon miért szavazunk bizalmat egy ismeretlen webshopnak, illetve, hogy mik azok, amik eltántorítanak minket attól, hogy rendeljünk egy webáruházból.

A logikus felépítés fontosabb, mint a küllem

A válaszadók 68 százalékának fontos az, hogy logikus legyen a webshop felépítése, mert ekkor azt feltételezik, hogy a rajta keresztül vásárolható termék is minőségi lesz. 39 százalékuk értékeli, ha van személyes sztori az oldalon, mert így jobban kötődhet a termékhez, és látja, hogy vásárlásával kit, kiket támogat. A magyarok negyede (24 százalék) nagyobb eséllyel rendel olyan oldalról, ahol sok pozitív és hiteles termékértékelést talál. Az, hogy szép legyen a honlap, pusztán minden tizedik (11 százalék) magyarnak fontos.

A fordítóprogramos megoldások ellenérzéseket váltanak ki

Leginkább az tántorítja el a magyar vásárlókat attól, hogy egy ismeretlen webshopról rendeljenek, ha látszik, hogy fordítóprogrammal fordították át a szövegét magyarra – a Shoptet reprezentatív kutatásában tízből mintegy hét fő (69 százalák) válaszolt így.

Majdnem ugyanennyi embert (68 százalék) zavarnak a helyesírási hibák is.

65 százalék nem vásárol, ha az árak nincsenek jól láthatóan feltüntetve az oldalon és nem egyértelműek az akciók. Könnyen megtalálható elérhetőség és ügyfélszolgálat is szükséges a magyarok többségének (55 százalé) ahhoz, hogy vásároljanak egy webáruházból. Saját képeket vár el a válaszadók 54 százaléka, de 360 fokos galériát csak elenyésző számú honfitársunk tart alapnak. 53 százalékuk nem rendel, ha nincs jól láthatóan feltüntetve a visszaküldési, pénzvisszafizetési lehetőség; 39 százalék pedig, ha nincs mód utánvételre.

Illusztráció Forrás: Pixabay.com

Sokan nem figyelnek a biztonságra

A webáruházaknak rendelkezniük kell ÁSZF és GDPR leírásokkal, ami a működtető adatait és egyéb feltételeket tartalmaz. A Shoptet kutatása alapján a magyarok pusztán 29 százaléka tartja nélkülözhetetlennek mindezek meglétét egy webshopon,

azaz 71 százalékuk akkor is rendel, ha nincsenek feltüntetve ezek a dokumentumok.

A HTTPS (biztonságos kommunikációról szóló) tanúsítványt még ennél is kevesebben (15 százalék) tartják nélkülözhetetlennek egy webshop esetében, pedig ez az, ami pl. garantálja online fizetéskor a biztonságot.

Nem árthat az óvatosság! Érdemes átböngészni ezeket a leírásokat még rendelés előtt, hogyha esetleg reklamációra lenne szükség, tudjunk mire hivatkozni" – hívta fel a figyelmet a kutatás eredményei kapcsán Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője. A kisebb webshopok kapcsán Rédey Iván kiemelte: „ha a dokumentumokat rendben találjuk, akkor bizalmat szavazhatunk egy kevésbé ismert webshopnak is, ahol egyébként sokszor egyedibb termékeket vásárolhatunk."

A kutatás mintavételéről:


A felmérés 1123 fő megkérdezésével készült 2023 márciusában, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette.