Az utolsó nap fordult a kocka: a skót Colin McRae bukott, visszaesett, a finn Marcus Grönholm újra csak nem nyert szakaszt, annál inkább versenyt, Az angol Richard Burns meg kielőzte a finn Tommi Mäkinent és megint második lett - azaz a legújabbkori raliszokás szerint ismét duplázott a Peugeot, zsinórban negyedszer, s irdatlanul elhúzott. A francia gyár előnye nem kevesebb mint negyvenegy pont a Ford és a Subaru előtt, óriási, nehezen behozható, öt futamot követően persze még jelentsük ki, hogy triplázik a Peugeot... Amúgy a 2000-es világbajnok Grönholm idei második versenyén győzött, tizenegy, illetve tizenkét pontot ver csapattársaira, a francia Gilles Panizzira és a címvédő Burnsre, eddig.
McRae majd fél perc előnnyel indult harcba idei első sikeréért, aztán a 16. szakaszon rontott, később pedig műszaki problémái adódtak, rengeteget veszített, végül a hatodik helyre hozta be a Fordot. Amely így nem tudta megismételni ciprusi remeklését, s végzetesen leszakadt (az észt Markko Märtin nyolcadikként, a spanyol Carlos Sainz csak tizenegyedikként végzett).
Bezzeg a Peugeot-nak megint minden összejött, első-második hely - a finn Harri Rovanperä csupán magának gyűjtött - negyedik pozíciójával - három pontot. Burns egyébként nagyot csatázott Mäkinennel az ezüstért (az utolsó gyorson a tavalyi világbajnok volt a leggyorsabb, s bő két másodperccel verte a riválist), ahhoz képest, hogy mindketten most ismerkedtek új gépükkel murván, le a kalappal.
Mäkinen azért valószínűleg a bronznak is örül, pláne három befejezetlen verseny után, a Subaru meg annak, hogy a norvég Petter Solberg felküzdötte magát az ötödik helyre (s így közös erővel befogták a Fordot összetettben).
A vasárnapi gyorsokat amúgy sorrendben Rovanperä, Mäkinen kétszer, Solberg, újra Makinen és Burns nyerték, a "kicsik" csak tapasztalatot. A német Armin Schwarz hetedik helye legalább egy gyári pontocskát eredményezett a Hyundainak, a svéd, skodás Kenneth Erikssonnak gondjai voltak, visszaesett, a francia Francois Delecour és a Mitsubishi sem tudott javítani, tizenharmadikként zárt.
Következik az Argentin rali (május 16-19).
Ciprusi rali, végeredmény:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) 4:21:25.7 óra
2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 56.8 mp
3. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 59.0
4. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206) + 1:18.7 p
5. Solberg, Mills (norvég, brit Subaru Impreza) + 2:17.9
6. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus) + 2:45.5
7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 2:47.4
8. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 4:22.6
9. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 7:17.7
10. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) + 8:12.2
11. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus) + 8:54.0
...13. Delecour, Grataloup (francia, Mitsubishi Lancer) + 12:17.3
...15. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia) + 22:12.0
Ajánlat:
Korábban:
McRae növelte előnyét a Ciprusi ralin
Fórum: