Rali: vb-premier Németországban

Csütörtökön kezdődik, vasárnapig tart a Saar-vidéken a ralitörténet első németországi vb-futama, az idei sorozat tizedik - elvileg aszfaltos - állomása. Izgalmas útvonal, változatos terep és speciális gyorsasági szakaszok várják a mezőnyt - ha itt is a Peugeot és finn menője, Grönholm nyer, vajmi kevés esélye marad a vetélytársaknak.

Izgalmas hétvége elé nézünk: debütál a Német rali a világbajnoki sorozatban. A versenyt közel a luxemburgi határhoz, a Saar-vidéken rendezik, a központ St. Wendel. Az indulóknak 415 kilométer gyorsaságit kell teljesíteni (az össztáv 1456 km). A 23 szakaszból nyolc-nyolc az első és a második, hét a harmadik napon vár a mezőnyre.

Bár a verseny elméletben aszfaltos (lesznek aszfaltos szakaszai is), különösen a második napon "érdekes" útvonalon, a többség számára ismeretlen terepen vág keresztül a ralimezőny.

Az elmúlt versenyen, a Finn ralin megszerzett kettős győzelem és az eddigi aszfaltos sikerek alapján a Michelin abroncsokon vágtázó, címvédő, listavezető Peugeot a legnagyobb esélyes, de egyrészt sérülése miatt nem indul a francia klasszis Gilles Panizzi, másrészt valóban ismeretlen a terep, bármi megtörténhet.

Márpedig ha nem fordos (vagy más csapat pilótája) nyer, hanem újra csak a Peugeot, a konstruktőri vb nagyjából el is dőlt. Ha meg ráadásul a 2000-es világbajnok Marcus Grönholm diadalmaskodik, a langaléta finn végső sikerébe is beletörődhetünk. Aki versenyzett már a Német ralin, ahogy a francia Delecour (Mitsubishi) és Bugalski (Citroën) is.

Grönholmnak persze rengeteg riválisa akad, először is márkatársa, a világbajnoki címvédő Richard Burns. Az angol idén még nem nyert futamot, de szépen összeszokott a 206-ossal - és ott van még a Panizzit pótló finn Rovanperä, őt sem lehet leírni, bárhol, bárkire veszélyes lehet. A franciák amúgy a Német ralin próbálják ki az evo3-as gépet, ha az eddiginél is jobb, más labdába sem rúghat.

A legfőbb Peugeot-ellenlábas Fordnál a szokásos McRae, Sainz, Märtin trió száll harcba. A Fordnál ugye nemrég bejelentették: skót vagy spanyol sztárjukra a jövőben nem tartanak igényt, valamelyikük gázsiját az új Focus fejlesztésébe ölik inkább. Mindenesetre a most második és harmadik McRae-nek, illetve Sainz mesternek győznie kell, ha be akarja fogni Grönholmot.

A pontversenyben harmadik Subaru a négyszeres világbajnok, idén szenvedő finn Tommi Mäkinen és a norvég Petter Solberg mellett a 31 éves Achim Mörtlt nevezte (az itinert a német Klaus Wicha diktálja), az osztrák először bizonyíthat a gyári Imprezával.

A többiek, a "kicsik" közül elsőként a csapatversenyből még kimaradó Citroënre kell figyelni, hiszen a sérült svéd Radström helyén a spanyol aszfaltbetyár Jesus Purast (Marc Marti navigátorral) szerepelteti a francia Loeb és Bugalski társaként - egyébként utóbbi nyerte a tavalyi Német ralit, több mint esélyes a Xsarával.

A Hyundai, a Mitsubishi és a Skoda a "nullás" finnországi derbi után ismét pontokat akar szerezni, utóbbinál új az Octavia - a svéd Eriksson, illetve a finn Gardemeister mellett a német bajnok, helyi menő, 33 éves Matthias Kahle (Peter Göbel segítségével) vezet a cseheknek.

KAPCSOLÓDÓ CIKK