Benik mellett a Focus WRC-ben

Vágólapra másolva!
Szezonzáró örömautóz(tat)áson jártunk az OMV Benik Motorsportnál. Az immár kétszeres ralibajnok Benik Balázs murván mutatta meg, mit tud a Ford Focus WRC-vel, egy N2-es Suzuki Ignist bezzeg vezetni is lehetett. Sok-sok kép és belsőkamerás videó!
Vágólapra másolva!

Szokás szerint az utolsó futam döntött a magyar ralibajnoki címről. A mecseki meccs előtt reális esélye két pilótának volt, a legnagyobb a hétszeres legjobb ifj. Tóth Jánosnak. Janika alatt azonban megadta magát a Peugeot 307 WRC technikája. Spitzmüllerék is révbe érhettek volna, viszont csúnyán, egy betöntömbön végezték a Mitsubishi Lancer WRC-vel.

És Benik Balázs nem hibázott, és a Ford Focus WRC sem rakoncátlankodott, így hát az OMV Benik Motorsport ünnepelhetett - stílszerűen győzelemmel. Benik 2003 után másodszor végzett az élen abszolútban, 27 évesen. Hogy aztán a Vendégszobában elmondja: mostanára már némi színezgetés is belefér...

A minap meg a csapat kistarcsai "otthonában" járhattunk, bányában, erdőben, murván. Balázs mellett ülve a szerencsések megtapasztalhatták, milyen elképesztően gyorsul, és főleg hogyan lassul a WRC őrült tempóról, milliméterekre csapatva a fák között, egyenesen egy centit se, sokkal inkább lapjával, gyönyörűen, kőkeményen. Varga István navigátornak ezúttal az a hálátlan feladata volt, hogy ki-bekösse az "anyósokat".

Akinek pedig ez sem volt elég, maga is kipróbálhatott egy raliautót (N2-es Suzuki Ignist) - a szövegnél (és olyan adatoknál, hogy a 2003-as fejlesztésű, "nagyszárnyas" Ford Focus WRC erőforrása egy 2 literes S4/16 benzines turbómotor Garrett feltöltővel, FIA 34 mm-es szűkítővel, maximális teljesítménye 300 LE, nyomatéka 550 Nm, hajtása állandó összkerekes, M-Sportos az első, központi és hátsó aktív diffi, elektromos a differenciálmű-vezérlés, 6 gangos, szekvenciális a váltó, stb.) azonban jóval beszédesebbek a fotók és a videó, a belsőkamerás felvételek, tessék:

Forrás: Duen

DuEn-képek az autókázásról > Videó belsőkamerás felvételekkel