Egészen összetett csomaggal érkezett Genfbe a BMW, hiszen nem csak az új sportmodelljük koncepcióját mutatták be, hanem azt is, hogy milyen elképzelésük van a jövőre nézve.

A BMW a hagyományoknak megfelelően már hétfőn este megkezdte Genfi prezentációját, de a nagy dolgok természetesen a keddi sajtóbemutatóra maradtak.

A stand igazából több dolog miatt is érdekes lehet, hiszen ezen a szalonon mutatkozott be elsőként az új háromajtós 1-es BMW, de az ötajtós változatok is ráncfelvarráson estek át. Itt leleplezték le először Európában a keménytetős 3-as Cabriót, és a modellfrissített 5-ös sorozatot. A cég legfontosabb megmutatni valója mégsem ez volt, hanem az M3-as koncepciója, amely ugyan még nem a szériaérett gép, de már szinte ugyanaz. Az immár V8-as fenevad tesztelése már egy ideje folyik, de a 425 lovas sportkocsi leleplezésére még várni kell, valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonig. Nem lennénk meglepve, ha a tanulmányautó szénszálas műanyagból készült teteje, oldalsó kopoltyúi, púpos motorházteteje, diffúzoros hátsó lökhárítója és 19 colos könnyűfém felnijei a szériaváltozaton is megjelennének.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]


A bajorok a MINI téren is erősítettek, egyrészről bemutatkozott a One felszereltségi szint, és az új turbódízel (PSA) motor, másrészről meg lehetett tekinteni a hosszított változatot, valamint az új John Cooper Works tuningos verziót is.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

A sikeres termékek mellett a BMW azt is bemutatta, hogy a jövőnek csak egy része a most bemutatkozó új motorcsalád. A közvetlen befecskendezéses benzinesek még dinamikusabbak, és még kevesebbet esznek, ezáltal kevésbé szennyezik a környezetet, de a turbódízelek is erősebbek és tisztábbak lettek. A legfőbb bejelentés mégis inkább az volt, hogy újabb hibrid kutatási megállapodást írtak alá a DaimlerChryslerrel.